سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اظهار خوشبيني اتحاديه اروپا نسبت به ادامه مذاکرات سازش

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی روز سه‌شنبه نسبت به مذاکرات سازش بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها اظهار خوشبینی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این در حالی است که با توجه به ادامه ساخت و ساز شهرک‌های صهیونیست‌نشین،این مذاکرات از مسیر اصلی خود خارج شده‌اند.
لارس فابورگ آندرسن در گفتگویی با خبرگزاری فرانسه گفت: هنوز دلایلی مبنی بر خوشبینی نسبت به این مذاکرات وجود دارد.
وی افزود: هنوز به مرحله بحرانی در این مذاکرات نرسیده‌ایم.
این در حالی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر هشدار داد اگر مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شود، به زودی برای مراجعه به نهادهای بین المللی اقدام خواهد کرد.
وی گفت: به علت موانعی که اسرائیل ایجاد می کند، مذاکرات با مشکلات بسیاری مواجه است.
وی با اشاره به امتیازی که فلسطین 29 نوامبر 2012 کسب کرد و به عنوان دولت ناظر در سازمان ملل متحد برگزیده شد، گفت : اگر ما در این مذاکرات حقوق خود را کسب نکنیم، این حق را داریم تا به نهادهای بین المللی رجوع کنیم و به همه کنوانسیون های بین المللی بپیوندیم.
مذاکرات صلح با اسرائیل اواخر ژوئیه از سرگرفته شد.
عباس این سخنان را در حالی بیان کرد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا قرار است شامگاه چهارشنبه به سرزمین های اشغالی سفر کند.
آخرین نشست گفتگوهای اسرائیل و فلسطین که قرار بود شامگاه دوشنبه برگزار شود، لغو شد. مذاکره کنندگان فلسطینی اسرائیل را متهم کردند رسما از برنامه جنجال برانگیز ساخت بیش از 20 هزار واحد مسکونی در شهرک های یهودی صرفنظر نکرده است.
صائب عریقات مذاکره کننده فلسطینی روز جمعه از جامعه بین الملل خواست اسرائیل را تحت فشار قرار دهند تا مذاکرات صلح به علت وخیم بودن اوضاع منطقه از مسیر خود منحرف نشود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.