سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش برای تشکیل «انجمن دانشجویی بانوان مسلمان» در آمریکا

دو دانشجوی دختر دانشگاه اورگن (Oregon) آمریکا در صدد هستند، تشکیل اولین گروه اسلامی مختص دانشجویان مسلمان دختر موسوم به «انجمن دانشجویی بانوان مسلمان» را به تصویب برسانند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، این دانشجویان هدف از تشکیل این انجمن برای دختران دانشجوی مسلمان را فراهم آوردن فرصتی برای آن‌ها به منظور مطالعه بیشتر در مورد اسلام و معرفی این دین و مسلمانان به جامعه دانشگاهی عنوان کردند.

«فهمو محمد»، دانشجوی نوزده ساله رشته روزنامه‌نگاری و مطالعات بین‌الملل دانشگاه اورگن با همکاری یکی از دوستان دانشجوی خود به نام «سبین وقار» در تلاش برای ساخت این انجمن دانشجویی اسلامی است.

این دو بنیانگذار «انجمن دانشجویی بانوان مسلمان» در حال حاضر در حال همکاری با سازمان دانشجویان متحد دانشگاه اورگن هستند تا بتوانند تأییدیه رسمی تشکیل این انجمن دانشجویی را تا پایان ترم زمستان دریافت کنند.

محمد می‌گوید: این انجمن دانشجویی در صورت تشکیل برای دانشجویان مسلمان دختر فرصت مطالعه و شناخت بهتر اسلام و معرفی این دین به دیگر دانشجویان و همچنین تصحیح سوءتعبیرات موجود در مورد اسلام به ویژه در مورد مسئله حجاب را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: همچنین امکان برقراری روابط اجتماعی گسترده‌تر در فضایی دوستانه و صمیمانه از دستاوردهای این انجمن برای دانشجویان دختر مسلمان خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.