سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

کلاس آموزش امداد و کمکهای اولیه کوهنوردان فیروزکوهی برگزار شد

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان فیروزکوه از اتمام دوره 75 ساعته امداد و کمک های اولیه هیأت کوهنوردی شهرستان خبر داد.

ˈعلی محمدعلی تبارˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: در این دوره آموزشی که از پنجشنبه هفته گذشته در محل سالن اجتماعات هلال احمر فیروزکوه آغاز شد، 40 نفر از اعضای هیأت کوهنوردی شهرستان حضور داشتند.

وی گفت: کوهنوردان و اعضای هیأت کوهنوردی از 35 ساعت آموزش امداد و کمک های اولیه و 40 ساعت آموزش های حمایت های داوطلبی برخوردار شدند.

محمدعلی تبار افزود: این دوره ها شامل 19 سرفصل اصول امداد و کمک های اولیه، آشنایی با نهضت بین المللی صلیب سرخ، روش برخورد با مصدوم، خفگی ها، احیای قلبی و ریوی، شوک، زخم ها و خونریزی ها و اصول پانسمان، آسیب های استخوانی، مفصلی و عضلانی، بانداژ و آتل بندی، حمل مصدوم، آشنایی با فوریت های پزشکی، مسمومیت ها، سوختگی ها، اصول ایمنی و خودامدادی، آسیب های ناشی از گرما و سرما، شناخت حوادث و سوانح محیط و حمایت های روانی بود که توسط ˈاحمد اسفندیاریˈ از مدرسان این جمعیت برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این دوره آموزشی آزمون تئوری و عملی از شرکت کنندگان به عمل آمد و افرادی که موفق به کسب حدّنصاب لازم شوند، گواهی نامه امداد و نجات دریافت می کنند.

محمد علی تبار خاطرنشان کرد: آگاهی از نحوه امدادرسانی در نقاط حادثه خیز در کمک به مصدومان و ممانعت از افزایش آسیب های کوهپیمایان نقش مهمی دارد./ش


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.