سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"رئيس کل گمرک" در جمع خبرنگاران :

اعلام گزارش صد روزه عملکرد گمرک/ مشكل قاچاق با تصحيح قوانين حل مي شود

كرباسيان مهمترين اقدام گمرک در صد روزه اخير را تسهيل ترخيص کالاهاي اساسي و دارو عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،کرباسيان رئيس کل گمرک در جمع خبرنگاران گفت: مهمترين اقدام گمرک در صد روزه اخير را تسهيل ترخيص کالاهاي اساسي و دارو عنوان کرد وگفت: بعد از مصوبه اخير دولت تسيهل ترخيص کالاهاي اساسي ودارو ازمهمترين اقداماتي است که انجام شده است.

وي گفت: ترخيص کالاها در گمرک با اولويت در مدت ياد شده انجام شده است که از جمله تسهيلات ارائه شده براي ترخيص  كالاهاي واحد هاي توليدي اين است كه با اخذ تعهد و نسيه بري وبا ضمانت نامه بانکي  يا نگه داشتن 50 درصد از کالا از گمرکات ترخيص شده اند.

رئيس کل گمرک حمل يکسره کالا، رفع موانع صادراتي، ايجاد مسير هوشمند ترانزيت در 37گمرک و ترخيص کالاهاي واحدهاي توليدي در حداقل زمان را از اقداماتي عنوان کرد كه در کوتاه مدت انجام شده است.

کرباسيان با اعلام درامد 35 هزار ميلياردريالي گمرك در هفت ماه نخست ميزان واردات را 28 ميليارد دلار و صادرات را 24 ميليارد دلار در هشت ماه عنوان كرد.

وي افزود: صادرات روند صعودي داردو بعد از مصوبه اخيردولت در ترخيص کالاهاي اولويت ده محدوديت ها برداشته شده و کالاهاي دپو شده در گمرکات با پرداخت حقوق و سود بازرگاني درحال ترخيص هستند.
 
 
***حضور گمرك در مرز ها الزامي است

كرباسيان در رابطه با كاهش تعداد گمركات و تجميع آنها گفت: گمرک هيچ گاه خودش ايجاد نشده که بخواهد بسته شود،  وقتي درمرز بازارچه رسمي افتتاح مي‌شود اولين جايي که بايد حضور داشته باشد گمرک است، ‌پس اينکه بگوييم گمرک بسته شود يا نباشد کار درستي نيست.
وي با اشاره به اينكه 29 منطقه وي‍ژه و آزاد در كشور داريم گفت: حظور گمرك در مناطق ويژه و آزاد نيز الزامي است.


***آمار بايد به صورت كارشناسي ارائه شود
 
وي گفت: ارائه بعضي از آمار به صورت کارشناسي شده نيست ، مثلا واردات موبايل به صورت وزني محاسبه مي‌شود.

وي افزود: مثلاً حقوق و سود را بر اساس تعداد مي‌گيرند و اطلاعات رابه صورت کيلويي ارائه مي دهند.به همين جهت از همکارانمان خواستيم تا آمار را درست ارائه بدهند و سهل انگاري نکنند.  
 
***مشكل قاچاق با تصحيح قوانين حل مي شود

مدير کل گمرک افزود: براي کاهش قاچاق در کشور بايد قوانين از ريشه درست شود مثلاًٌ درکشور ما قاب عينک در اولويت ده قرار گرفته که اين خود موجب رونق قاچاق مي‌شود و دامنه کالاهايي که امکان قاچاق را زياد ميكنند را بايد جمع کرد، مثلا ً گازوئيل در  کشور ما ليتري 700 تومان به فروش مي رسد و در درطرف ديگر مرزليتري 7000 تومان به فروش مي رسد.
 

انتهاي پيام/
 
 
 
 

برچسب ها: گمرک ، کرباسیان ، عملکرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.