سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

محصول زعفران قصرشیرین برای نخستین بار به ثمر نشست

سرپرست مرکز فنی و حرفه ای قصرشیرین از به بار نشستن زعفران این شهرستان خبر داد و گفت: کشت این محصول برای نخستین بار در این مرکز انجام گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


امیر رضایی گفت: با توجه به اینکه آب و هوای قصرشیرین متفاوت با استان خراسان (مهمترین منطقه کشت زعفران) است به این دلیل عمق کاشت این محصول نسبت به سایر مناطق بیشتر بود.

وی تاکید کرد: در این شهرستان عمق20 سانتی متری برای کشت پیاز زعفران استفاده شد بنابراین پیازها توانستند بخوبی گرمای تابستان را تحمل کرده و به مرحله باردهی و گل برسند.

رضایی به کشاورزان توصیه کرد: بدون هیچ نگرانی نسبت به کشت محصول زعفران در اراضی کشاورزی خود اقدام کرده و این طلای سرخ را در زمین ها کشت کنند.

وی از آموزش 45 نفر از علاقه مندان با اصول کاشت و نگهداری این محصول پرارزش خبر داد و گفت: از افرادی که آموزش های لازم را فرا گرفتند 20 نفر مرد و 25 نفر نیز زن هستند.

رضایی یادآور شد: زعفران کاشت شده تا هفت سال در زمین قابل برداشت است و می تواند بصورت تلفیقی در باغات در کنار محصولات دیگر نیز کاشت شود.

سرپرست مرکز فنی و حرفه ای قصرشیرین افزود: در بخش کشاورزی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای، آموزش کشت زعفران، آلوئه ورا، توت فرنگی، نخود فرنگی و پرورش زنبور عسل در قالب دوره برگزار می شود.

مرکز فنی و حرفه ای قصرشیرین با 720 کارآموز و 9 کارگاه ویژه خانم ها و آقایان در رشته های کشاورزی، اتومکانیک، برق خودرو، برق ساختمان، جوشکاری، خیاطی و رایانه با استفاده از هشت مربی مجرب آموزش های لازم را به کارآموزان ارایه می دهند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، محصول ، زعفران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.