سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

10 واحد گلخانه تولید محصولات کشاورزی در قصرشیرین فعال است

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: هم اکنون 10 واحد گلخانه با مساحت سه و نیم هکتار در این شهرستان در امر تولید محصولات کشاورزی فعالیت می کنند

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


رضا محمدی گفت: سال گذشته 20 واحد گلخانه ای در این شهرستان فعال بود ولی امسال تعداد گلخانه های فعال 10 واحد با 5/2 هکتار مساحت کمتر شده است.

وی، گرانی نهادها و سوخت را از دلایل تعطیلی گلخانه های شهرستان قصرشیرین بیان کرد و گفت: هم اکنون 27 گلخانه در 9 و نیم هکتار مساحت بدلایل ذکر شده فعالیتی در امر تولید محصولات کشاورزی ندارند.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین با بیان اینکه مساحت گلخانه های استان کرمانشاه 37 هکتار است، اظهار کرد: 35 درصد از این مساحت (13 هکتار) در این شهرستان قرار دارد که در واقع بیشترین میزان در استان است.

محمدی تاکید کرد: محصولاتی که در شهرک گلخانه ای و گلخانه های شهرستان کشت می شوند شامل توت فرنگی، گوجه فرنگی، خیار و آلوئه ورا است که زمان کشت محصولات در این واحدها مهر هر سال و زمان برداشت محصول نیز اردیبهشت سال بعد است.

وی خاطر نشان کرد: باید با تخصیص اعتبارات بلاعوض و کم بهره با اقساط دراز مدت امکان توسعه و تجهیز گلخانه های شهرستان را به جدید ترین متد و تجهیزات گلخانه ای فراهم کرد و از سوی دیگر با اختصاص تسهیلات بانکی ویژه به متقاضیان احداث گلخانه، امکان توسعه این صنعت موفق کشاورزی را فراهم کنیم.

محمدی با بیان اینکه از مجموع 10 واحد گلخانه فعال این شهرستان هشت واحد به کشت خیار و گوجه و دو واحد به کشت توت فرنگی اختصاص دارد؛ تاکید کرد: هم اکنون کار کشت توت فرنگی در این واحدها آغاز شده است.

محمدی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود 10 تن توت فرنگی از این دو واحد گلخانه برداشت و روانه بازار مصرف شود، اظهار کرد: تولید هر گلخانه در فصل برداشت توت فرنگی پنج تن است.

وی با بیان اینکه برداشت خیار نیز از برخی واحدهای گلخانه ای فعال شهرستان هم اینک آغاز شده، گفت: در راستای مبارزه با آفات نباتی بیش از یک هزار و 500 کارت زرد بین گلخانه داران شهرستان توزیع شده است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه 29 هزار و 188هکتار زمین اراضی کشاورزی و باغ دارد که سه هزار و 400 هکتار آن را باغات و گلخانه ها تشکیل می دهند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، گلخانه ، کشاورز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.