سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

وزارتخانه با دیدگاه خاص به ورزش نابینایان و کم بینایان نگاه کند

رییس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی گفت: وزیر جدید باید توجه خاصی به ورزش نابینایان و کم بینایان داشته باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، محمود باقرزاده اظهار کرد: متاسفانه تا به امروز توجه به ورزش های نابینایان و کم بینایان در حد رفع تکلیف بوده و اقدام متناسب با شرایط خاص این ورزشکاران انجام نشده است.

وی افزود: ورزش های افراد با شرایط خاص نباید با ورزش های افراد عادی مقایسه شود، بلکه باید این حوزه با توجه به جامعه آماری زیر پوشش آن، نگریسته شود.

رییس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی با بیان اینکه نابینایان و کم بینایان ایران همواره در عرصه های بین المللی ورزش، موفق و مدال آور بوده اند، گفت: امیدواریم با آغاز فعالیت وزیر جدید و رییس فدراسیون که اواخر همین ماه انتخاب خواهد شد، شاهد تغییر نگاه به این حوزه از ورزش باشیم.

باقرزاده با اشاره به جایگاه ورزش های نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی در کشور، عنوان کرد: این هیات در سال های اخیر در کشور رتبه اول یا دوم را کسب کرده است.

وی افزود: از حدود 5 هزار نابینا و کم بینای استان، 900 نفر ورزشکار هستند که آمار بسیار خوبی است و لزوم توجه بیشتر به این حوزه را آشکارتر می کند.

رییس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: از 12 رشته ای که برای ورزش های نابینایان و کم بینایان تعریف شده، هر 12 رشته در خراسان رضوی فعال است.

باقرزاده نبود سالن ورزشی اختصاصی را مهم ترین کمبود ورزشکاران نابینا و کم بینای استان عنوان کرد و گفت: خراسان رضوی میزبان بسیاری از مسابقات کشوری است اما حتی یک سالن اختصاصی ندارد که امیدواریم این آرزوی دیرینه در آینده ای نه چندان دور برآورده شود.

وی در پایان از میزبانی خراسان رضوی در مسابقات قهرمانی گلبال جانبازان کشور خبر داد و گفت: این رقابت ها با حضور 26 تیم اواخر آذرماه در مشهد برگزار می شود./ز

برچسب ها: نگاه ، خاص ، ورزش ، نابینایان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.