سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قالیباف در جلسه شورای شهر؛

در شهر تراکم فروشی نمی کنیم/ بیش از هزار مورد اصلاحیه برای طرح تصویبیه تهران در سال اول

قالیباف با اشاره به اینکه در شهر تراکم فروشی نداریم گفت: همه اقدامات انجام شده بر اساس قانون است واگر ایرادی به قانون وارد است باید طرح تفصیلی اصلاح شود و بیش از هزار مورد اصلاحیه برای طرح تصویبیه تهران انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، قالیباف با اشاره به صحبتهای وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز شورای شهر اظهار داشت: صحبتهای گفته شده مهم بود و واقعیت هایی است که باید آنها را در نظر گرفت. مهمترین وظیفه ما مدیران عینی کردن اندیشه های ذهنی و تمام حرف ما این است که دولت امورات تصدی گری خود را رها نکند.

و کار تولی گری انجام دهد و اجازه دهد مدیریت شهری که به مردم و مسائل آنها نزدیک تر است به امورات محلی برسد.

شهردار تهران در ادامه بیان داشت: اما قطعا مسائل کلی و ملی باید در اختیار دولت باقی بماند و ارتباط ما با وزارت شهرسازی بسیار خوب و منطقی است و اختلاف نظری در دیدگاهها نداریم اما تقاضا داریم به برخی نکات توجه ویژه ای شود و حقی در این میان ضایع نشود.

وی ادامه داد: بارها در شورای سوم این بحث مطرح شد که در شهر تراکم فروشی می شود و این حرف درستی نیست و ما در شهر بر اساس قانون و نه به طور سلیقه ای تراکم پایه ای را که دیده شده اعمال می کنیم.

وی افزود: تراکم در نظر گرفته شده در شهر تهران 120 درصد است و بر اساس طرح تفصیلی و طرح جامع یک تراکم مجاز داریم و ممکن بود شهرداری بیش از یک دهه قبل تراکم می فروخت و گفته می شد اگر از این میزان نیز تراکم بیشتری می خواهید پول بیشتری باید بدهید که امروز این طور نیست.

شهردار تهران در ادامه بیان داشت: اگر اعتراضی وارد است باید طرح تفصیلی اصلاح شود و اگر این طرح را به عنوان قانون شناخته ایم باید آن را محترم بشماریم.

وی ادامه داد: ما هرگز نگفته ایم که طرح جامع و تفصیلی بی ایراد است اما باید اصلاح شود که بیش از هزار مورد اصلاحات در کمسیون ماده 5 روی طرح تفصیلی انجام شده در حالی که هنوز یک سال از اجرای این طرح نگذشته است.

وی افزود: نباید گفته شود چرا کمیسیون ماده 5 اصلاحات روی طرح تفصیلی انجام می شود چرا که این یک قانون است و همانطور که مجلس اجازه قانون گذاری دارد در کمیسیون ماده 5 نیز عده ای این اجازه را دارند.

وی افزود: علت گرفته شدن حق رای عضو شورا در کمیسیون ماده 5 این بود که شورای نگهبان ایراد گرفته شورا حق کار اجرایی ندارد و امضا کردن مصوبات ماده 5 کار اجرایی محسوب می شود.

قالیباف خاطر نشان کرد: در دوره های گذشته افرادی با اعمال نفوذ یکسری شهرها را شهرک کردند و از تهران جدا کردند چرا که می خواستند قیمت آن را پائین ببرند و سپس دوباره به تهران متصل کنند و سود جویی کنند و حتی می خواستند کد آن را 021 کنند اما ما نباید اجازه دهیم این قبیل سودجویی ها انجام شود و شهرداری آماده هرگونه همکاری و همدلی با دستگاههای مربوطه هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: تهران ، قالیباف ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.