سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

وجود پتانسيل بالا در آثار تاریخی و جاذبه هاي گردشگري زنجان

مردان نمکی كه يكي از سه نمونه موميايي كشف شدهدر دنيا مي باشد یکی از ظرفیت‌های بالقوه موجود در زنجان برای جذب گردشگر به شمارمي رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان  با اشاره به تنظیم سند توسعه گردشگری زنجان با پنج راهبرد گفت : ارتقای سهم گردشگری زنجان به 50 درصد، ارتقای سطح حفاظت از میراث فرهنگی استان زنجان، ارتقای سطح کمی و کیفی آموزشی و پژوهش‌ های صنایع‌ دستی استان زنجان، تقویت جایگاه صنایع‌دستی در اقتصاد استان زنجان و جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی از راهبردهای تدوین شده این بخش است.

 

رحمتی افزود : با وجود همه اقدامات انجام شده مدت زمان اقامت گردشگر در مهم‌ترین قطب گردشگری استان یعنی سلطانیه 42 دقیقه است.

 

 وی صنایع‌دستی را یکی از ظرفیت‌های مهم استان زنجان اعلام و اضافه کرد: هنوز آماری از ظرفیت تولید کارگاه‌های موجود درصنایع‌دستی استان از جمله ملیله و چاقو وجود ندارد.

 

مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان  ؛پتانسيل موجود در آثار تاریخی و جاذبه هاي گردشگري زنجان را مطلوب اعلام و تصریح کرد : مردان نمکی كه يكي از سه نمونه موميايي كشف شده در دنيا مي باشد یکی از ظرفیت‌های بالقوه موجود در زنجان برای جذب گردشگر به شمارميرود.

رحمتی مردان نمکی را اسناد مهم  در مورد وضعیت زندگی عامه مردم ايران و تمدن اين سرزمين در دوران هخامنشی اعلام و خاطر نشان کرد : لباسها،كفشها و وسایل کشف شده به همراه مردان نمكي درچهرآباد زنجان بیانگر وضع پوشش و صنعت چاقوسازي درآن مقطع تاریخی است./س

 

 

 

 

برچسب ها: پتانسیل ، تاریخی ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.