سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران:

باید آموزش اصول شهرنشینی از سنین کودکی آغاز شود

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران گفت:برای تحقق شعار شهر ما،خانه ما باید آموزش اصول شهرنشینی از سنین کودکی آغاز شود.

ابوالفضل رفیع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: کودک و نوجوان اصلی ترین گروه مخاطب برنامه های آموزشی هستند و معتقدیم برای تحقق شعار شهر ما، خانه ما باید آموزش اصول
شهرنشینی از سنین کودکی آغاز شود.
 
وي تصريح كرد: شهر یک عرصه عمومی است که همه شهروندان باید نسبت به آن حس مالکیت داشته باشند و در  حفظ آن کوشا باشند. ارتباط مستمر شهروندان با متولیان اداره شهر و افزایش مشارکت ایشان اجرای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به افزایش هویت شهرنشینی شهروندان کمک می کند.

وی گفت: مشکلات شهرنشینی در شهر تهران به مراتب بیش از دیگر کلانشهر های کشور است. آلودگی هوا، معضلات زیست محیطی، آتش سوزی و تصادفات رانندگی مشکلاتی هستند که با رعایت اصول شهرنشینی و قوانین تا حد قابل توجهی کنترل می شوند.
 
رفیع ادامه داد: شهرداری تهران خود را موظف به حفظ میراث و منابع شهر برای آیندگان می داند و خواهان مشارکت فعالانه همه شهروندان در تحقق این مهم است. تمام فعالیت های مدیریت فرهنگی شهر و ساختارهای اجتماعی و فرهنگی محله ها بر استفاده از ظرفیت حضور اجتماعی شهروندان استوار است.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران تصریح کرد: در مسیر تبدیل شهرداری تهران به نهادی اجتماعی ایجاد انگیزه حضور اجتماعی در شهروندان به عنوان مهمترین اصل دنبال می شود. کودک و نوجوان اصلی ترین گروه مخاطب برنامه های آموزشی هستند و معتقدیم برای تحقق شعار شهر ما، خانه ما باید آموزش اصول شهرنشینی از سنین کودکی آغاز شود.
 
وی خاطرنشان كرد: دانش آموزان باید در کنار یادگیری دروس نسبت به فراگیری مهارت های شهروندی نیز اقدام کنند./
برچسب ها: آموزش ، اصول ، شهرنشینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.