سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون "راه روستایی" وزارت راه و شهرسازی:

ریالی از "بودجه" راه روستایی دریافت نکردیم/ نیاز ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای ساخت و نگهداری "راه‌های روستایی"

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: هنوز برای ساخت و نگهداری راه‌های روستایی ریالی از بودجه مصوب قانونی دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، میرشفیع در چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با تنگنای شدید مالی برای توسعه و نگهداری راه‌های روستایی مواجه هستیم گفت: متأسفانه در بودجه سال جاری اعتبار برای راه‌های روستایی به قدری پایین است که تنها می‌توانیم یک و نیم کیلومتر از راه‌های روستایی را آسفالت کنیم و ما تاکنون ریالی از بودجه مصوب قانونی دریافت نکرده‌ایم. 

وی در ادامه افزود: تاکنون از ظرفیت‌های اجرایی قانونی در بودجه استفاده و نسبت به ساخت و نگهداری راه‌های روستایی آبروداری کرده‌ایم. 

میرشفیع با بیان اینکه در نیمه اول امسال دو هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت و به بهره برداری رسیده است گفت: در ۱۰۰ روز اول دولت قولی به مردم مبنی براینکه هزار کیلومتر دیگر آسفالت خواهیم کرد دادیم که خوشبختانه توانستیم این میزان را به ۱۱۰۰کیلومتر برسانیم. 

معاون راه روستایی تصریح کرد: هم اکنون ۳۰۰ کیلومتر راه روکش آسفالت شده است. 

وی اظهار داشت: براساس قانون برنامه پنج ساله کشور و طبق ماده ۲۳۲ قانون اساسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید از راه مناسب برخوردار باشند. 

وی اضافه کرد: ما باید ۲۳ هزار کیلومتر دیگر راه بسازیم و ۱۷ هزار کیلومتر راه‌های روستایی ۵۰ خانوار به بالا نیز باید آسفالت شود و همچنین از ۵۴ هزار کیلومتر راهی که عمر آن‌ها بیش از ۸ سال است باید ۲۹ کیلومتر ترمیم راه صورت بگیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بودجه ، راه ، روستایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.