سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

اجرای کنسرسیوم نفت و پتروشیمی از سوی طرح پالایشگاه پارس

مدیر عامل شرکت ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی گفت: کنسرسیوم استانی نفت و پتروشیمی مرکب از هفت شرکت بزرگ صنعتی در استان فارس طرح پالایشگاه پارس در این استان را اجرا می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ غلامرضا عادل زاده افزود : این کنسرسیوم صنعتی از شرکت های ساختمان و نصب ، طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی ، جهاد تحقیقات ، کولر هوایی آبان ، محور سازان ، پارس حساس ، فاتح صنعت تشکیل شده که هر کدام در زمینه صنایع سبک و سنگین در استان فارس دارای پیشینه ای روشن هستند.

وی گفت:پالایشگاه پارس با 80 درصد مالکیت کنسرسیوم و 20 درصد مالکیت وزارت نفت در شهرستان سروستان و با استفاده از خوراک چاههای نفت این منطقه ساخته خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی ادامه داد : این طرح در نوع خود طرح بزرگی است و ظرفیت فرآورده های نفتی در کشور را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

عادل زاده افزود: طرح یاد شده به زودی آغاز می شود و طی مدت 36 ماه قرارداد اجرایی دارد و تولیدات گازوییل و بنزین را در کشور به میزان قابل توجه افزایش می دهد.

وی بیان کرد:روند توسعه توان فنی و مهندسی طی سالهای اخیر بواسطه توجه بیشتر و حضور جوانان مستعد و توانمند، به سرعت ارتقا یافته است.

عادل زاده با اشاره به اینکه شرکت ساختمان و نصب پتروشیمی ، سابقه ای 24 ساله در این عرصه دارد، گفت: امروز افتخار می کنیم که بزرگترین طرحهای صنعتی در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی را با استفاده 100 درصدی از توان مهندسی و اجرایی داخل، بخصوص نیروهای بومی استان فارس و شیراز، اجرایی کرده ایم یا در حال اجرا داریم.

وی به تکمیل طرح پالایشگاهی آبادان توسط این شرکت در پارسال اشاره کرد و افزود: هم اینک طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس را در دست اجرا داریم که حدود دو هزار نیروی انسانی متخصص در این طرح مشغول بکار هستند.

وی با بیان اینکه طرح بندرعباس اینک 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با تکمیل این طرح تولیدات پالایشگاه بندرعباس به میزان روزانه شش میلیون لیتر بنزین یورو 4 و یورو 5 و 9 میلیون لیتر گازوییل ، افزایش خواهد یافت.

عادل زاده همچنین طرح توسعه اوره پتروشیمی شهدای مرودشت را از دیگر طرح های در دست اجرای این شرکت دانست و با یادآوری اینکه این طرح 67 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: مقداری تحریم ها در روند اجرایی این طرح تاثیر داشت که در حال رفع است.

وی با اشاره به اضافه شدن ظرفیتی به میزان سه هزار و 250 تن اوره در روز، به ظرفیت فعلی پتروشیمی مرودشت با تکمیل طرح یاد شده، بیان کرد: یکی دیگر از طرحهایی که به زودی مرحله اجرای آن را آغاز خواهیم کرد، طرح اوره و آمونیاک عسلویه با ظرفیت دو هزار و 250 تن آمونیاک و سه هزار و 50 تن اوره در روز است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، پالایشگاه ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.