سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوبخت در صحن علنی مجلس:

دولت به دنبال عدم استفاده از جوانان نیست/ دولت ملوان می‌خواهد نه قایقران

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: دولت با استفاده از نیروهای بازنشسته نمی‌خواهد این سوء تعبیر را ایجاد کند که به دنبال بکارگیری از جوانان نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمدباقر نوبخت، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) و در مخالفت طرح ممنوعیت بکارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و اقتصادی گفت: طرح‌های نمایندگان عموما برای برطرف کردن خلاء های قانونی عنوان می‌شود.
 
وی افزود: در ماده 91 قانون استخدام کشوری، ماده 95 قانون خدمات کشوری و بند 3 ماده 65 قانون برنامه پنجم توسعه اجازه استفاده از بازنشستگان به دولت داده شده است.
 
نوبخت تصریح کرد: براساس برنامه پنجم توسعه، آنچه در کشور بین سالهای 89 تا 94 انجام می‌گیرد، در چارچوب این برنامه است.
 
سخنگوی دولت افزود: اکنون نمایندگان می‌خواهند ماده 65 قانون پنجم توسعه را اجرا کنند و این کار را می‌توان انجام داد.
 
وی در ادامه گفت: طراحان این طرح با سنجیدن همه جوانب به دنبال خیرخواهی هستند، کار باید موضوع بررسی شود که آیا تصویب این طرح به مصلحت دولت است یا نه.
 
نوبخت با تاکید بر اینکه دولت خیرخواه قوه مقننه است، تصریح کرد: هیئت دولت می‌خواهد با تدبیر عمل کند، ما اکنون 3 میلیون و 500 هزار جوان بیکار در کشور داریم و قطعا بکارگیری از جوانان در اولویت است و نباید این سوء تعبیر صورت گیرد که دولت می‌خواهد با استفاده از نیروی بازنشسته امکان بکارگیری جوانان را از بین ببرد.
 
نوبخت تاکید کرد: ما در شرایط تحریم هستیم از این رو قایقران نمی‌خواهیم بلکه ملوان می‌خواهیم، این افراد بین 24 تا 25 نفر هستند و دولت روند استفاده از بازنشستگان را ادامه نمی‌دهد و در امور دیگر از جوانان بهره خواهد برد.

انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.