سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

کمیته های کاری نخستین کنگره ملی امامزاده بی بی حکیمه (س) مشخص شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته های کاری نخستین کنگره ملی امامزاده بی بی حکیمه (س) خواهر گرامی امام رضا(ع) در گچساران مشخص شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، فتاح محمدی در جلسه برنامه ریزی کنگره ملی بزرگداشت بی بی حکیمه (س) افزود:برگزاری مطلوب کنگره ملی تکریم و بزرگداشت حضرت بی بی حکیمه(س) نقش مهمی در تبدیل این حرم به عنوان قطب چهارم فرهنگی و مذهبی در کشور دارد.
وی زمان برگزاری این کنگره ملی را شهریور 93 اعلام کرد گفت: تمام زیر ساخت های لازم برای برگزاری مطلوب این کنگره باید از سوی متولیان فرهنگی این استان فراهم شود.
محمدی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره ملی تکریم و بزرگداشت مقام حضرت بی بی حکیمه(س) معرفی هرچه بیشتر این حرم مطهر را به دنبال دارد، افزود: برای پربارنمودن این کنگره چهار کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، مالی و پشتیبانی، اجرایی و علمی تشکیل شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهه کرامت فرصت خوبی است که بیش از گذشته با آموزه های اخلاقی اهل بیت عصمت و طهارت(ع)شویم.
وی با اشاره به اینکه نقش ائمه اطهار(ع) فقط در زمان خودشان محدود نمی شود گفت: بلکه اثرات مثبت و مهم آن در همه شئونات زندگی جاری و ساری می شود که با این وصف برگزاری این کنگره ها گامی مؤثر در این راستا است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حرم امامزادگان عامل پیوند و تحکیم فرهنگ تشیع است، گفت: برگزاری کنگره ملی امام زاده بی بی حکیمه موجب خارج شدن بی بی حکیمه(س) از مهجوریت و رونق سیاحتی وزیارتی این حرم مطهر خواهد شد.
وی گفت: حرم بی بی حکیمه (س) دختر امام موسی کاظم (ع) پس از حرم امام رضا (ع)، آستانه حضرت معصومه (س) و حرم شاه چراغ چهارمین مکان مقدس مورد توجه ایرانیان به ویژه مردم جنوب کشور است.
محمدی ابراز کرد: امامزاده بی بی حکیمه (س) از جمله امامزادگان شاخص در کهگیلویه و بویراحمد بوده که مورد توجه مسلمانان کشورهای عربی حوزه خلیج از جمله کویت، بحرین، امارات و عراق و ایران اسلامی قرار دارد.
محمدی تصریح کرد: امام رضا(ع) در زمینه علم و گسترش اسلام نقش بزرگی داشت و از نظر سیاسی به عنوان بازویی توانمند در موقعیتی قرار گرفت که شیعه از گمنامی بیرون آمد.
وی گفت: در زمینه ترویج فرهنگ دینی، مذهبی و اشاعه فرهنگ اسلامی اهل بیت عصمت و طهارت(س) باید تلاش زیادی صورت گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حرم مطهر بی بی حیمه سالانه پذیرای بیش از یک میلیون نفر زائر است که این امر بیانگر کرامات معنوی این حرم مطهر است.
در این جلسه مصوب شد با توجه به نبود راه مناسب و کمبود برخی امکانات از جمله آب آشامیدنی و برق این کنگره در سالن انقلاب شرکت بهره برداری نفت و گاز این شهرستان برگزار شود./س
برچسب ها: کنگره ، ملی ، امامزاده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.