سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرزای پیشنهاد تعویق انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد

حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان روز دوشنبه طرح پيشنهاد درباره به تعويق انداختن انتخابات را در اين کشور که قرار است ماه آوريل سال آينده برگزار شود تکذيب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگـزاري رويترز ، رئيس کميسيون مستقل انتخابات افغانستان پيشتر خطاب به پارلمان اين کشور اعلام کرده بود کرزاي پيشنهاد داده است برگزاري انتخابات به علت بارش برف و احتمال قطع شدن دسترسي به برخي از مناطق اين کشور به تعويق بيافتد. 

 "ايمل فيضي" سخنگوي رئيس جمهور افغانستان در اين باره گفت: رئيس جمهور هرگز در امور کميسيون انتخابات دخالت نخواهد کرد و به ديگران نيز اجازه نخواهد داد درامور اين کميسيون دخالت کنند.

"يوسف نورستاني" رئيس کميسيون مستقل انتخابات در اين باره گفت:‌هر چند در خصوص وضعيت آب و هوا نگراني هايي وجود دارد و رئيس جمهور پيشنهاد تغيير تاريخ برگزاري انتخابات را به علت شکايتهاي مردمي مطرح کرده است، اما من به وي اعلام کردم انجام اين کار ممکن نيست. تاريخ برگزاري انتخابات بر اساس قانون اساسي و قانون انتخابات تعيين شده است.

احتمال به تعويق انداختن انتخابات افغانستان باعث بروز نگراني‌هايي ميان منتقدان کرزاي در اين خصوص شده است که وي قصد دارد دوره دوم و آخر رياست جمهوري خود را طولاني‌تر کند.

بر اساس قانون اساسي افغانستان، کرزاي اجازه ندارد براي سومين بار در انتخابات رياست جمهوري اين کشور شرکت کند. وي همچنين تا کنون از هيچ يک از نامزدهاي احتمالي انتخابات رياست جمهوري اين کشور حمايت نکرده است. بسياري عقيده دارند کرزاي از برادر بزرگتر خود "قيوم" که از نامزدهاي مطرح انتخابات رياست جمهوري آينده شمرده مي شود حمايت خواهد کرد.

کرزاي همچنين از امضاي موافقتنامه‌اي که موضوع آن ابقاي هزاران نيروي نظامي آمريکايي در افغانستان پس از پايان سال آينده است خودداري مي‌کند. وي اعلام کرده است امضاي اين موافقتنامه بايد پس از انتخابات رياست جمهوري انجام شود و بسياري اين موضوع را گواهي بر بي‌ميلي وي براي کناره گيري از قدرت قلمداد مي‌کنند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.