سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهرام و پتروشیمی تنها تیمهای بدون باخت؛

اختلاف 23 امتیازی مهرام و ذوب آهن/ بازی خوب ساهاکیان مقابل تیم سابق

تیم بسکتبال مهرام در دیدار دوباره با ذوب آهن بعد از یک سال دوری حریف از لیگ، موفق به پیروزی 90 بر 67 شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ پیش از دیدار تیمهای مهرام و ذوب آهن، پیش بینی ها بیشتر با برد مهرام با توجه به میزبانی این تیم و شرایط خوب هفته های اخیر بود اما هیچکس تصور باخت ذوب آهن با اختلاف 23 امتیاز را نداشت. 

خبر بد برای ذوبی ها پیش از بازی و با مصدومیت روزبه ارغوان بود. ذوب آهن که در مجموع 10 بازیکن در لیست این فصل خود دارد با 9 بازیکن وارد سالن آزادی شد و با 5 خطایی شدن عدنان دورقی با 8 بازیکن به کار خود پایان داد.

در مقابل تیم مهرام که برخلاف بسیاری از تیمها از همان ابتدای فصل بازی هماهنگ و شرایط خوبی داشت با تمام بازیکنان و البته بدون یار خارجی مقابل ذوب آهن قرار گرفت. مهرامی ها این دیدار را با اختلاف 23 امتیاز برده و صدرنشینی خود را تثبیت کردند.

تیم پتروشیمی بندرامام هم از فرصت باخت ذوب آهن استفاده کرده و با یک پیروزی به رده سوم جدول آمد. پتروشیمی و مهرام در پایان هفته ششم لیگ، تنها تیمهای بددون باخت هستند.

برخلاف ذوب آهن، تیم دانشگاه آزاد جای خود را در جدول برای پتروشیمی خالی نکرد. تیم افرا خلیج فارس دیگر تیم تهرانی، برد ارزشمند دیگری به دست آورد، نیروی زمینی در حسرت برد ماند و همیاری زنجان در بازگشت آقاکوچکی باخت بدی را در اصفهان تجربه کرد. 

شروع دو نیمه با 3 امتیازی نبی پور


تیم ذوب آهن در شرایطی بازی امروز مقابل مهرام را آغاز کرد که روزبه ارغوان را به دلیل مصدومیت در هتل جا گذاشته بود و مجتبی بنی عقیل را به همراه داشت که هنوز به دوندگی برای گرفتن رضایتنامه از گرگان ادامه می دهد و گویا کار وی به کمیته انضباطی نیز کشیده است. 

با این شرایط علی باهران، ایمان زندی، رضا لطفی،‌عباس محبت و اسلاوکو ورانز پنج انتخاب اصلی فرزاد کوهیان برای رویارویی با مهرام بودند و فرید اصلانی، سعید داورپناه، محمد اوجاقی، اوشین ساهاکیان و موسی نبی پور انتخابهای مصطفی هاشمی را تشکیل می دادند. در این میان اوشین ساهاکیان برای اولین بار با پیراهن رقیب قدیمی مقابل تیم اولیه خود یعنی ذوب آهن قرار می گرفت و محمد اوجاقی و سعید داورپناه هم از شاگردان سال قبل فرزاد کوهیان بودند.

اما در میان تمام این 10 بازیکن، موسی نبی پور اولین بازیکنی بود که بعد از دو دقیقه و 30 ثانیه با یک پرتاب سه امتیازی اولین امتیازات بازی را ثبت کرد. نبی پور همین پرتاب را در  ابتدای نیمه دوم نیز تکرار کرد و در مجموع روز خوبی را پشت سر گذاشت که البته به دلیل بالا رفتن خطاها با مدت زیادی نیمکت نشینی و محدودیت زمان بازی مواجه شد.

بازی بهتر ذوب آهن در نیمه اول


هر چند تیم مهرام کوارتر اول بازی را با نتیجه 16 بر 10 برد اما ذوبی ها در کوارتر دوم به تدریج اختلاف با حریف را کم کردند به طوری که در پایان نیمه به یک امتیازی حریف رسیدند. این کوارتر بسیار سریع و پرامتیازتر از وقتهای دیگر پی گیری شد.

 سه خطایی شدن عدنان دورقی و ایمان زندی در این دقایق اتفاق خوبی برای ذوب آهن نبود، به خصوص که ضعف نیمکت به بازیکنان این تیم فرصت خطاهای بالا را نمی داد، البته در طرف دیگر هم محمد اوجاقی و موسی نبی پور با خطاهای زودهنگام مواجه شدند.

شوتهای مهرامی ها و آمار خوب اوشین


مهرامی ها 2 کوارتر شبیه به هم را در نیمه دوم تجربه کردند. شوتهای بازیکنان این تیم به گل می رسید، دفاع حریف موثر عمل نمی کرد و بازیکنانی مثل زنگنه،‌ ساهاکیان و اصلانی روز خوبی را پشت سر می گذاشتند.

اوشین ساهاکیان که در هفته های اول با عدم آمادگی خود، سوژه مهرام بود و البته شخصا نیز به آماده نبودن خود اعتراف می کرد در مقابل ذوب آهن از نظر فیزیکی و بازی شرایط متفاوتی داشت و موثرترین بازیکن آماری تیم بود. 

اسلاوکو نیز در طرف مقابل موثرترین بازیکن ذوب آهن بود. 

مهرام کوارتر سوم بازی را با نتیجه 26 بر 13 برد و در حالی که اختلاف به 10 امتیاز رسیده بود، بازیکنان ذوب آهن تلاش زیادی برای جبران کار می کردند اما نتیجه کار آنها برعکس بود و در ابتدای کوارتر آخر هم بیش از دو دقیقه طول کشید تا ذوب آهن به امتیاز برسد.

13 امتیاز پیاپی اصلانی در یک کوارتر 


فرید اصلانی که در سه کوارتر هیچ امتیازی به دست نیاورده بود در ابتدای کوارتر چهارم، هفت امتیاز پیاپی را ثبت کرد و تا پایان ده دقیقه به 13 امتیاز با 5 پاس گل رسید. با این شرایط اختلاف دو تیم از 20 امتیاز هم عبور کرد و مهرام با برد 26 بر 17 در کوارتر آخر، نتیجه را به 90 بر 67 رساند.

بهترینهای بازی


اسلاوکو ورانز بازیکن ذوب آهن با 23 امتیاز و 11 ریباند موثرترین بازیکن زمین در این دیدار بود، در تیم مهرام  اوشین ساهاکیان با 19 امتیاز، 9 ریباند و 4 توپربایی بهترین بازیکن تیم بود. 

 سعید داورپناه 16 امتیاز، 4 پاس و 3 توپربایی و موسی نبی پور 15 امتیاز و 5 ریباند داشتند.

آرمان زنگنه هم روز خوبی با 17 امتیاز و 7 ریباند پشت سر گذاشت.

عباس محبت در طرف دیگر چهره ویژه ذوب آهن بود که در غیاب روزبه ارغوان آمار دبل دبل را با 17 امتیاز و 10 ریباند ثبت کرد و عدنان دورقی تنها بازیکن تیم بعد از اسلاوکو و محبت با آمار دو رقمی بود که 10 امتیاز به دست آورد.

فرار پتروشیمی از یک قدمی باخت

تیم پتروشیمی بندرامام که طبق تصورات بازی راحتی در این هفته مقابل قشم داشت، در مصاف با شاگردان میتف به دردسر افتاد و حتی در ثانیه های آخر با نتیجه 67 بر 65 از میزبان عقب بود اما با گل مهدی کامرانی بازی به وقت اضافه رسید که در نهایت با برد 83 بر 75 تیم ماهشهری تمام شد.

پتروشیمی در کوارتر اول بازی با نتیجه 33 بر 16 بازی را برد که تنها 24 امتیاز آن به پرتابهای 3 امتیازی تیم مربوط بود. نیمه اول نیز با نتیجه 42 بر 27 به نفع این تیم تمام شد اما در ادامه بازیکنان قشم تمام اختلاف امتیاز را جبران کرده و تا یک قدمی برد هم پیش رفتند.

قشمی ها هفته بعد میزبان دانشگاه آزاد هستند.

گرگان باز هم باخت

تیم گرگان که با یک برد به خروج از شرایط بد هفته های اول امیدوار شده بود در هفته ششم با افرای خلیج فارس روبرو شد که یک بازیکن خارجی جدید به ترکیب خود اضافه کرده بود. افرا با پیروزی 65 بر 45 در خانه گرگان به سومین برد پیاپی رسید و حساب خود را از تیمهای انتهای جدول مثل قزوین، گرگان و نیروی زمینی جدا کرد. افرایی ها به خاطر یک بازی کمتر نسبت به تیمهای میانه بالای جدول با وجود 3 برد در رده نهم قرار گرفتند.

تیم گرگان با این بازی شکست بد دیگری را تجربه کرد و از رده هفتم به یازدهم جدول سقوط کرد.

گویا لیدرهای تماشاگران گرگانی هم از ورود به سالن در این دیدار محروم بودند. امسال بیشتر تیمهای میهمان در گرگان از رفتار تماشاگران این تیم شاکی بودند و جالب اینجا است که خود تیم گرگان نیز از شعارهای تماشاگران در امان نبود.

بیش از 200 امتیاز دو تیم ماهشهری مقابل نیروی زمینی


تیم نیروی زمینی در سفر یک هفته ای به ماهشهر بیش از 200 امتیاز از دو تیم ماهشهری دریافت کرد تا بدون پیروزی و با کوله باری از گلهای خورده به تهران بازگردد.
 
صنایع ماهشهر بعد از چند شکست پیاپی در این دیدار با نتیجه 96 بر 57 برنده شده و مهراد آتشی در کنار محمد کنه بهترینهای این تیم بودند.

ماهان پشت سر ذوب آهن


تیم همیاری زنجان بعد از سه هفته بازی بدون سرمربی در هفته ششم میهمان فولاد ماهان بود. سامان ویسی بازیکن ملی پوش همیاری با بازگشت به اصفهان مقابل هم تیمی های سال قبل خود قرار می گرفت و عباس آقاکوچکی نیز بعد از هدایت تیم بسکتبال با ویلچر در بازیهای انتخابی جام جهانی بار دیگر روی نیمکت تیم خود قرار گرفته بود.

تیم ماهان تمام کوارتر های این بازی را به نفع خود تمام کرد و در نهایت هم با نتیجه 75 بر 57 برنده شد.

فولاد ماهان با این دیدار به رده پنجم جدول صعود کرد و پشت سر ذوب آهن دیگر تیم اصفهانی لیگ قرار گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: مهرام ، ذوب ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.