سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار هواپيماهاي پيشرفته مراقبت و شناسايي در ژاپن توسط نيروي دريايي امريکا

مقامات امریکایی دوشنبه درپی افزایش تنش بر سر ادعاهای سرزمینی چین در منطقه اعلام کردند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ نیروی دریایی امریکای هواپیماهای پیشرفته مراقبت و شناسایی را در ژاپن مستقر کرده است.

یک مقام نیروی دریایی امریکا در توضیح این خبر اظهار داشت دو فرود جت گشتی P-8A Poseidon جمعه پایگاه "جکسون ویل"در فلوریدا را ترک کردند و پس از مدتی در پایگاه هوایی "کادنا" در اوکیناوا ژاپن مستقر شدند.

این مقام امریکایی که خواست هویتش محفوظ بماند گفت اعزام این هواپیماها از مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود و با اقدام ماه گذشته پکن در زمینه ایجاد منطقه دفاع هوایی بر فراز جزایر مورد اختلاف در دریای چین شرقی ارتباطی ندارد.

وی افزود استقرار این هواپیماها به صورت چرخشی صورت می گیرد و قرار است چهار فروند دیگر از این نوع هواپیماها اواخر این ماه در اوکیناوا مستقر شود.
هواپیماهای P-8A Poseidon T ، نوع تبدیل شده هواپیماهای بوئینگ 737s مجهز به رادارهای پیشرفته و موشک های ضد موشک است که برای مقابله با زیردریایی ها و رهگیری سایر شناورهای دریایی طراحی و ساخته شده است.

چین 23 نوامبر از ایجاد منطقه شناسایی دفاع هوایی گسترده خبر داد و افزود هواپیماها باید قبل از ورود به این منطقه که جزایر مورد اختلاف در دریای چین شرقی در آنجا واقع شده است، برنامه های پروازی خود را ارائه کنند.

ژاپن، کره جنوبی، تایوان و امریکا تاکنون بدون اطلاع رسانی به چین وارد این منطقه شده اند که نشانگر خودداری آنها از به رسمیت شناختن ادعای جدید پکن است.

سرهنگ "استیون وارن"، سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) دوشنبه به خبرنگاران گفت ارتش امریکا هفته گذشته پس از اعزام دو فروند هواپیمای بمب افکن B-52 خود به منطقه ، پروازهای نظامی «معمول» خود را در این منطقه آغاز کرده است اما هیچ واکنش خصمانه ای از جانب چین دریافت نکرده است.
 
وی گفت: « واکنش چین به عملیات هوایی ما ، طبیعی بوده است. ما زمان بندی عملیاتی مان را تغییر نداده ایم.»
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.