سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت؛

اجرای طرح IPM در 7 هزار هکتار از کشتزارهای قم

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان قم، از اجرای IPM در سطح 7 ‌هزار و 710 هکتار برای محصولات اساسی مثل گندم و جو، سبزی و صیفی و محصولات گلخانه‌ای در بهار و تابستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد فیروزپور با اشاره به اینکه استان قم به دلیل گرمای زیاد، آفات گیاهی ویژه خود را دارد، گفت: در نیمه نخست سال جاری 6 هزار و 590 هکتار از اراضی این استان از نظر آفات و بیماری‌های داخلی و خارجی ارزیابی شدند.

وی ادامه داد: در همین مدت توسط سازمان جهاد کشاورزی استان قم از مزارع، باغات و گلخانه‌ها بازدید مستمر به عمل آمد و توصیه لازم در مورد مبارزه با آفات به کشاورزان داده شد.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان قم، با اشاره به تداوم شرکت در جلسات کمیته‌های فنی، زراعت و باغبانی، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری توسط این سازمان آزمایش‌های کاربردی سموم برای مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی انجام شد.

فیروزپور از اجرای IPM در سطح 7 هزار و 710 هکتار برای محصولات اساسی مثل گندم و جو، سبزی و صیفی و محصولات گلخانه‌ای در بهار و تابستان امسال خبر داد و بیان کرد: بازدید و صدور گواهی بهداشت گیاهی برای صادرات 112 تن محصولات کشاورزی نیز در استان قم صورت گرفته است.

گفتنی است آفات مانند شته‌ها و کنه‌ها مکنده هستند و از شیره گیاهی تغذیه می‌کنند که برای مبارزه با آن‌ها باید از سموم نفوذی استفاده کنند و یا مانند انواع سوسک‌ها، بافت‌های گیاهی را می‌شکافند و از آنها تغذیه می‌کنند که باید آنها را با استفاده از سموم تماسی از بین برد./س

برچسب ها: قم ، طرح ، کشت ، زار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.