سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ آیت الله نوری همدانی:

باید با تشکیل گروه‌های قوی، به شبهات پاسخ داد

آیت الله نوری همدانی گفتند: گسترش ارتباط در دنیای امروز موجب شده شبهات بسیار زیادی ایجاد شود و لازم است با تشکیل گروه‌های قوی به شبهات مستکبران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله نوری همدانی قبل از ظهر دوشنبه در دیدار رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات که در دفتر این مرجع تقلید شیعیان برگزار شد، با بیان این که همواره در طول تاریخ علما به شبهات پاسخ داده‌اند، اظهار داشت: زمان حاضر زمان خاصی است و ارتباط‌ها بسیار وسعت یافته‌اند و باعث شده که شبهه و سئوال بسیار زیادی ایجاد شود که لازم است با تشکیل گروه‌های قوی به آن شبهات پاسخ داد.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در دنیا بسیار اثر گذاشته و موجب شده موج هایی علیه مستکبران و کسانی که دست نشانده آنها هستند، ایجاد شود، این انقلاب با فطرت مردم هماهنگ بوده و تحول سیاسی در دنیا به وجود آورده است و مستکبران از این قدرت ترسیده و هم صدا شده‌اند تا تشیع را تضعیف کنند.

دشمن از سوی تشیع احساس خطر می‌کند

استاد برجسته حوزه با بیان این که دشمن از سوی تشیع احساس خطر می‌کند، افزود: ما با دشمنان مجهز مواجه هستیم و عداوت آنها بیشتر از گذشته شده و با دروغ و تهمت سعی می‌کنند شبهات گذشته را بازسازی کرده و به گونه‌ای دیگر القا کنند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: امروز مردم بیدارتر شده‌اند و بعضی از آنها نیز مغرض نبوده و سئوالاتی برایشان پیش آمده که پاسخ آنها را از ما می‌خوانند و باید به آنها پاسخ داد.

وی ابراز کرد: در اروپا 99 درصد مردم در برابر یک درصد قرار گرفته‌اند و آن مردم اندک از ما برای مشکلات اقتصادیشان پاسخ می‌خواهند، اسلام پاسخگوی همه مسائل و مشکلات است و باید با تشکیل جبهه قوی به نیازهای آنها پاسخ دهیم.

این مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: باید این اعمال با دقت و تحلیل صورت گیرد و این کار به گروهی که مطالعات زیاد دارند، نیاز دارد تا قدرت پاسخگویی را داشته باشد.

وی یادآور شد: گروهی باید در شبهات تحقیق و تفحص کرده و پس از یادداشت برداری و دسته بندی سئوالات، گروهی دیگر بتوانند پیام و پاسخ آنها را به دنیا برسانند.

تبلیغات شبکه های الجزیره و العرب علیه شیعه

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: شبکه های الجزیره و العرب با دارا بودن پول نفت و گاز شبهات زیادی را ذکر می‌کنند، آنها اعلام می‌کنند که در روز عاشورا نیاز به عزاداری در مجامع نیست و در روز غدیر نیز نباید جشن گرفت، باید هشیار بود تا بتوان با تاثیرگذاری، اسلام ناب را به دنیا نشان داد.

وی با بیان این که در تفسیر، تاریخ و احادیث ائمه اطهار(ع) علیه شیعیان بسیار سخن گفته شده، عنوان کرد: در تفسیر نقش اهل بیت(ع) را یا بیان نکرده‌اند و یا آن را کمرنگ نشان داده‌اند و در احادیث نیز که از زمان بنی امیه شبهاتی به آن ایجاد کردند امروز همان را به گونه‌ای دیگر بازسازی می‌کنند.

این مرجع تقلید شیعان افزود: آنها ازدواج با یهود و نصارا را اشکال نمی‌دانند اما ازدواج با شیعه را دارای اشکال بیان کرده‌اند، ما با چنین دنیایی مواجه هستیم و باید با گروه‌های قوی به شبهات بیان شده پاسخ دهیم.

وی خطاب به پاسخگویان به شبهات عنوان کرد: کار شما بسیار مهم و اساسی و مقدس است، اسلام به شبهات و حربه‌های دیگران در برابر اسلام بسیار توجه دارد و پاسخ آنها را می‌دهد./س

برچسب ها: قم ، تشکیل ، گروه ، قوی ، شبهه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.