سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت؛

تولید 80 هزار تن محصولات باغی در استان قم

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در نیمه نخست سال جاری 80 هزار تن انواع محصولات باغی در استان قم تولید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مسلم ابراهیمی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال، 80 هزار تن انواع محصولات باغی برداشت شد، افزود: در بهار و تابستان امسال گزارش‌های تلویزیونی از برداشت محصولات انار، پسته و گردو تهیه و پخش شد.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی برای باغداران زیتون با هدف آشنایی کشاورزان زیتون‌کار با نحوه برداشت و فرآوری این محصول در مزرعه فدک و با حضور رئیس هیئت مدیره شورایعالی زیتون خبر داد و افزود: تعدادی از باغداران برای احداث 500 هکتار و اصلاح 4 هزار هکتار از باغات خود به منظور دریافت تسهیلات بانکی در 6 ماهه نخست سال ‌جاری به بانک‌ها معرفی شدند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به معرفی گلخانه‌داران برای دریافت تسهیلات بانکی، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال بازدید مستمر از باغات پسته و ترمینال فرآوری این محصول صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای 120 نفر از باغداران در 6 ماهه اول سال‌جاری، عنوان داشت: در همین مدت سازمان جهاد کشاورزی استان قم بر احداث 500 هکتار باغ در استان نظارت داشت.

ابراهیمی از توزیع 115 هزار و 482 اصله نهال پسته، زیتون و انار در فصل بهار و تابستان خبر داد و با اشاره به صدور مجوز در نیمه نخست امسال از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، خاطرنشان کرد: چهار مورد پروانه تاسیس در سطح 7 هزار متر مربع و 11 مورد پروانه بهره‌برداری در سطح 22 هزار مترمربع صادر شده است.

با توجه به شرایط آب و هوایی استان قم و قرار گرفتن آن در ناحیه بیابانی و نیمه بیابانی و همچنین کاهش منابع آبی استان قم و شور شدن آن، برخی کشاورزان زراعت را رها کرده و به سمت باغبانی رفته‌اند؛ سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز مروج طرح تغییر الگوی کشت از زراعت به باغبانی است./س

برچسب ها: قم ، تولید ، محصول ، باغی ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.