سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

سهم صفر درصدی مازندران از اعتبارات طرح پزشک خانواده

ئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه طرح پزشک خانواده به صورت پایلوت در دو استان مازندران و فارس اجرا شد گفت: بابت این طرح 17میلیارد تومان به وزارتخانه ورود پیدا کرد ولی مازندران که متولی این طرح بود از دریافت این اعتبار محروم ماند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،ر 

جان بابائی شروع اجرای طرح پزشک خانواده را در استان مازندران از پارسال عنوان و تصریح کرد:با تغییر وزیر در دولت قبل در اجرای طرح پزشک خانواده کمکی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران نشد به طوریکه بابت این طرح 17میلیارد تومان به وزارتخانه ورود پیدا کرد ولی مازندران که متولی این طرح بود از دریافت این اعتبار محروم ماند و این در صورتی است که مبلغ 5 میلیارد تومان به دانشگاه یزد اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه وزارتخانه تشکیلات منسجمی در بحث پزشک خانواده نداشت استان فارس را برخوردارتر از اعتبارات در طرح پزشک خانواده دانست و عنوان کرد: تا 6 ماه نخست سال 92 هیچ دریافتی دانشگاه از وزارتخانه نداشت ولی اخیرا مبالغ ناچیزی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران تخصیص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با افزایش تعداد دانشکده ها در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بحث تحریم ها مشکلات عدیده ای در دانشگاه در خصوص تامین منابع مالی کارکنان و بدهی ها دانشگاه داریم.

جان بابایی گفت: با توجه به اینکه یک هزار و 100 خانه بهداشت در سطح مازندران و رتبه اول کشوری در تعداد خانه بهداشت مشکلاتی در این بخش را نیز وجود دارد.

وی به دریافتی پزشک خانواده شهری با میانگین 4.5میلیون تومان و دریافتی پزشک روستائی با میانگین 2.5میلیون تومان اشاره کرد و افزود: این امر سبب شد پزشکان خانواده روستائی به شهر بیایند وبا توجه به زحماتی که پزشک خانواده روستائی متحمل می شوند وبه خاطر پیشرو بودن استان در بحث اجرای طرح پزشک خانواده ضمن رضایت از دریافتی پزشک خانواده شهری می خواهیم این مشکل از سوی وزارتخانه حل شده و دریافتی پزشک خانواده روستائی نیز به حد مطلوبی برسد تا در زمینه نگهداری آنها در روستا مشکلی وجود نداشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در طی سالهای اخیر تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به 6هزار دانشجو رسیده است و این در صورتی است که تنها 2هزار دانشجو از امکانات خوابگاه برخوردار هستند و بقیه خوابگاه دانشجوئی ندارند که به عنوان بحث کشوری مطرح است.

جان بابائی با بیان اینکه منابع مالی که به دانشجویان از وزارتخانه داده می شود کفاف هزینه های رفت و آمد و غذاهای روزانه دانشجویان را نمی کند تامین اعتبارات این بخش از سوی معاونت فرهنگی از بخش درآمدی دانشگاه را یکی از چالشهای دانشگاه دانست.

وی از وجود یک واحد بین الملل در رامسر با دو رشته پزشکی و داروسازی خبر داد و افزود: این واحد در دو رشته مذکور در سطح بین الملل فعال است و افزود:در شهرهای آمل و بهشهر دانشکده مامائی و پرستاری وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به بحث درمان و افزایش بیمارستانها وتخت ها که باعث می شود هزینه های زیادی صرف تجهیز این بیمارستانها شود گفت: سیاست های بخش درمان در این زمینه بر مکمل قرار دادن شهرهای مجاور هم می باشد تا بر اساس هزینه های مکمل خدمات داده شود.

جان بابائی با بیان اینکه ایجاد امکانات در بیمارستانهای شهرهای مجاور در حد اعتبارات دانشگاه و وزارتخانه نیست گفت: امکانات بایستی طوری توزیع شود که ضریب اشغال تختها بالای 70درصد باشد.

وی با بیان اینکه این طرح به نفع مردم است ، همکاری مسئولین استانی را در اجرائی شدن این طرح و مکمل قرار دادن شهرهای مجاور در خصوص دریافت امکانات درمانی خواستار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از یکپارچه سازی امکانات درمانی در شهرهای مجاوری چون رامسر با تنکابن، چالوس با نوشهر و نیز آمل و محمود آباد و نور خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بیمارستانها موازی کاری نداشته باشند از اجرای طرح مکمل سازی در مرکز استان نیز خبر داد و بیان داشت: این دانشگاه کیفی سازی را در دستور کار دارد و توسعه نیز در بخش هائی که لازم باشد صورت می گیرد./س

انتهای پیام //

برچسب ها: سهم ، اعتبار ، پزشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.