سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

کلید اصلی رفع مشکلات کشاورزی در دست صنایع

به گفته مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی کشاورزی می تواند با مراجعه به محققان و اعلام مسائل و مشکلات، در رفع معضلات اساسی محصولات کشاورزی گامی اساسی بردارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ سید محمدحسین شریعتمدار در همایش ملی پنبه در شهرستان داراب فارس بیان کرد: جهاد کشاورزی با تشکیل شرکت های سهامی رزاعی و بکارگیری حداقل 100 هکتار زمین برای جلوگیری از خرد شدن زمینها و افزایش میزان بهره وری گام برداشته است.

وی افزود: در سال های اخیر واردات پنبه یکی از معضلات اساسی این محصول بود که موجب افت شدید تولید پنبه در کشور و کاهش کیفی این محصول شد.

شریعتمدار ادامه داد:برای احیای صنعت پنبه باید تعاونی پنبه کاران ، صندوق پنبه ایران ، محققان و کشاورزان اقدام به تعریف راهبرد تولید پنبه کشور کنند.

وی گفت: بحران خشکسالی نه تنها ایران بلکه کشورهای دیگر را با مشکل مواجه کرده است اما دیگر کشورها با روش های علمی معضلات خود را رفع کرده اند.

شریعتمدار ادامه داد: در سال 61 تولید گوجه فرنگی در کشور عملکرد 20 تن در هکتار داشت اما امروز این محصول به 36 تن در هکتار رسیده است و هم اینک پنج و شش دهم میلیون تن گوجه فرنگی در کشور تولید می شود.

وی افزود: همچنین عملکرد سیب زمینی از 15 تن به 30 تن و ذرت دانه ای از دو و نیم تن به هفت و نیم تن رسیده است که این عملکردها بیانگر این است که کشاورزان به تولید محصولاتی روی می آورند که درآمد بیشتری را نصیب آنها کند.

شریعتمدار بیان کرد: مسائل و مشکلات تولید پنبه در کشور باید باز تعریف شود و از سوی محققان و دست اندرکاران مورد بررسی قرار گیرد./س

انتهای پیام/

برچسب ها: کلید ، کشاورزی ، صنایع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.