سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

لزوم الگوسازی فرهنگی برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر الگوسازی فرهنگ حفظ و نگهداری منابع طبیعی در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تاکید بر الگوسازی فرهنگ حفظ و نگهداری منابع طبیعی در استان گفت: باید در چهار بخش جنگل، مرتع، آبخیز و حفاظت در قالب برگزاری برنامه های مختلف و توزیع بروشورها زمینه آشنایی را فراهم کرد.

 سالک توجه ویژه به برگزاری برنامه های مختص کودکان را متذکر شد و افزود: در این رابطه تصویرسازی کتاب ها برپایه سنی افراد در کنار پخش انیمیشن های گویا می توان این جامعه هدف را به سمت حفظ محیط زیست و سالم سازی آن ترغیب کرد.

 در ادامه ، معاون برنامه ریزی و پشتیبانی اداره کل امضا تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان برای برگزاری مسابقات مختلف اعم از مقاله نویسی و نوشتن مطالب در ارتباط با حفظ محیط زیست و توجه به منابع طبیعی و اهدای جایزه را یادآور شد و اضافه  کرد: تشکیل گروههای همیار طبیعت از بین عموم مردم نیز می تواند ما را در رسیدن به اهداف تعیین شده یاری کند.

 صلواتی ترغیب همکاران اداره کل برای نوشتن مقاله و نیز تشکیل کمیته ارزیابی مقالات را متذکر شد.

رئیس آموزش و ترویج اداره کل با اشاره به مشخص شدن اهداف فرهنگسازی و اطلاع رسانی موضوعات در رابطه با منابع طبیعی گفت: باید به تناسب گروههای سنی مختلف و افراد برای فرهنگسازی گام برداریم.

ریزی کنیم.

معاون آبخیزداری اداره کل، با توجه به نامه رئیس محترم سازمان ترغیب دانشجویان دانشگاهها به سمت مقاله نوشتن در این حوزه را مهم دانست  و ادامه داد :باید مسئولان به موضوع حفظ و نگهداری منابع طبیعی در سایه اطلاع رسانی اعتقاد پیدا کنند.

 

 وی اطلاع رسانی به اشکال مختلف از جمله توزیع بروشور، سی – دی و رسانه ها را مورد توجه قرار داد و  خاطر نشان کرد: حتی دانش آموزان نیز باید احساس کنند که در سایه معرفی و اطلاع رسانی ظرفیت های منابع طبیعی استان مورد توجه هستند./س

 

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.