سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

كوره توسعه يافته صنايع شيشه در آذربايجان شرقي به راه افتاد

كوره 9 تني توسعه يافته صنايع شيشه در كارگاه هنرمند اين رشته صنايع دستي در آذربايجان شرقي راه اندازي و بهره برداري شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي در مراسم بهره برداري و آغاز به كار اين كوره، افزود: راه اندازي اين كوره جديد و توسعه يافته به افزايش اشتغال زايي و توليد محصولات جديد ، متنوع و با كيفيت شيشه در استان كمك مي كند.

محمدي حضور هنرمندان و پيشكسوتان صنايع دستي همچون مهندس باقري در استان را كه سختي فعاليت در اين حوزه را به جان مي خرند و زمينه اشتغال تعداد زيادي از جوانان استان را فراهم مي كنند قابل احترام و موثر خواند.

وي يادآور شد: علاوه بر توليدات با كيفيت محصولات شيشه باقري، اين هنرمند گام هاي خوبي را نيز در عرصه بسته بندي محصولات صنايع دستي شيشه كارگاهش برداشته كه مي تواند زمينه ساز اقداماتي موثر در بسته بندي صنايع دستي استان و صادرات آن باشد.

فرماندار شهرستان آذرشهر نيز در اين مراسم، نگاه همه جانبه و مثبت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي به توانمندي و ظرفيت شهرستان ها را موجبات رشد و توسعه گردشگري و صنايع دستي شهرستان ها عنوان كرد.

اسماعيل آذريان خاطرنشان كرد: در شهرك صنعتي شهيد سليمي نيز عليرغم اينكه عنواني صنعتي دارد، حضور هنرمندان صنايع دستي همچون صنايع شيشه باقري موجب شده اشتغال و فعاليت در رشته هاي صنايع دستي رونق بگيرد.

باقري نيز با اشاره به مشخصات كوره جديد راه اندازي شده در اين كارگاه، اظهار داشت: اين كوره 9 تني براي ذوب و پخت شيشه در اين كارگاه راه اندازي شده است.

وي تشريح كرد: اين كوره به دليل تكنولوژي ساخت و مصالح بكار رفته، مي تواند كميت و كيفيت محصولات توليد شده در استان را افزايش دهد.

يادآور مي شود، همزمان با بهره برداري از اين كوره، از تعدادي از محصولات جديد اين كارخانه نيز رونمايي شد كه با استفاده از اين كوره توليد و به بازار عرضه خواهند شد.

لازم به ذكر است، در اين بازديد و رونمايي، همچنين از مهندس باقري هنرمند صنايع دستي شيشه و مسئول اين كارگاه، مهندس برومند معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايه دستي و گردشگري آذربايجان شرقي ، دو تن از كارشناسان بازنشسته صنايع دستي اداره كل و تني چند از هنرمندان شاغل در مجموعه كارگاهي صنايع شيشه باقري تجليل و قدرداني به عمل آمد./س

برچسب ها: صنایع ، شیشه ، کوره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.