سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومین مرکز برای زنان مسلمان بی‌خانمان در بریتانیا تاسیس شد

«بنیاد ملی زکات» که یک سازمان خیریه در بریتانیا است، در صدد بازگشایی سومین مرکز برای زنان مسلمانی است که اغلب آن ها بدلیل طلاق در خیابان رها شده اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، حدود صد خانم 18 تا 72 ساله هنگام بازگشایی دو مرکز اول در لندن و بیرمنگام به آنجا مراجعت کرده اند تا سرپناهی داشته باشند. بدین ترتیب به گفته این بنیاد خیریه، سومین مرکز در منچستر بازگشایی می شود.

سرمایه «بنیاد ملی زکات» منحصراً از طریق کمک های مسلمانان تامین می شود. جامعه مسلمان کمی آزادتر و متعهد تر در بریتانیا نشان می دهد که سیستم بریتانیایی در این مورد بر سیستم فرانسوی پیشی گرفته است.

به گفته «اقبال نسیم»، مدیر این بنیاد، تفاوت اساسی میان این پانسیون و آنهایی که پیش از این وجود داشته اند در این است که این مرکز به نیاز های مذهبی، روحی ، روانی و فرهنگی زنانی که اغلبشان در زندگی دچار آسیب شده اند نیز پاسخ می دهد.

یکی از زنان در این مرکز می گوید:« من در اینجا احساس امنیت می کنم و می توانم آزادانه همراه زنان دیگر به انجام اعمال دینی بپردازم. به جماعت نماز می خوانیم و قرآن تلاوت می کنیم. گاهی نیز آنچه را که در قرآن می خوانیم مورد بحث قرار می دهیم و این ها همه به من آرامش درونی می دهد. »

این چنین اعمال و بنیاد هایی باید مورد تکریم قرار گیرند و دیگران از آن ها تقلید کنند تا جاییکه عزت و شرف زنان در این جوامع به آن ها باز گردانده شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.