سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی:

فرافکنی‌ها بر سر جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس از سوی غرب انجام می‌شود

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: جزایر سه‌گانه متعلق به ایران است، اما هدفی که توسط نظام سلطه دنبال می‌شود این است که روابط میان همسایگان در منطقه در تیرگی باشد و در این زمینه باید دولت امارات باید با هوشیاری اقدام کند.

"سید جلال فیاضی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران درباره فرافکنی‌های امارات بر سر جزایر سه‌گانه خلیج فارس، گفت: موضوع منازعه ایران و امارات بر سر جزایر سه‌گانه یک مسئله ساختگی از سوی قدرت‌های خارجی بوده که هدف آنها تنها ایجاد اختلاف میان همسایگان منطقه‌ای است.
 
وی ادامه داد: یکی از مهمترین سیاست‌های نظام سلطه این است که رابطه میان همسایگان در منطقه اصلاح نشود و هر روز به بهانه‌ای به این مسئله دامن بزنند.

فیاضی تصریح کرد: در رابطه با جزایر سه‌گانه مستندات تاریخی آن کاملا روشن است و این اختلاف باید میان جمهوری اسلامی ایران و امارات حل شده و انتشار کتاب و یا حتی اسناد جعلی نمی‌تواند بر این قضیه هیچ‌گونه تاثیری داشته باشد.
 
وی ادامه داد: جزایر سه‌گانه متعلق به ایران است، اما هدفی که توسط نظام سلطه دنبال می‌شود این است که روابط میان همسایگان در منطقه در تیرگی باشد و در این زمینه باید دولت امارات باید با هوشیاری اقدام کند.  
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: منافع دولت و روشنی مدارک و اسناد ایران، ایجاب می‌کند که به این گونه مسائل دامن نزند، اما وزارت امور خارجه باید با دقت و حساسیت این موضع را رصد کند و با تکیه بر اسناد و مستندات تاریخی این مسئله را حل کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.