سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

ثبت 720 گونه گیاهی در قم/ افزایش ضریب حفاظتی مناطق برای حفاظت از حیات وحش

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از ثبت 720 گونه گیاهی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمود علی رکنی بیان کرد: 56 گونه پستاندار، 170 گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 20 گونه ماهی آب شیرین، 2 گونه دوزیست و 720 گونه گیاهی در استان قم ثبت شده است.

وی با بیان اینکه برای افزایش ضریب حفاظتی مناطق تعداد محیط بانی‌ها افزایش یافته است، افزود: اکنون در پلنگ دره سه پاسگاه محیط بانی قرار دارد که شامل پاسگاه نیزار، پاسگاه راهجرد و پاسگاه سمندری می شود و تعدادی محیط بان می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: یک دوربین هم در منطقه پلنگ دره به منظور استفاده از تکنولوژی بروز قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در منطقه امن پلنگ دره با توجه به ظرفیت های خوب زیستی این منطقه پیشنهاد تبدیل آن به پارک ملی داده شده است.

رکنی بیان کرد: طی مکاتبه نظر حوزه فرماندهی انتظامی جلب شده است تا با همکاری یکدیگر محیط زیست استان تقویت شود.

وی گفت: در مناطق دیگر نیز برای ارتقای سطح حفاظتی سه منطقه پیشنهادی کهک، قاهان و کهندان پیشنهاد شده که این مناطق به شکار ممنوع ارتقا یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد: برای ارتقای سطح حفاظتی تالاب ها پیشنهاد ثبت این تالاب ها در کنوانسیون بین المللی تالاب ها داده شده است.

وی گفت: با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت در نظر داریم که حوض سلطان را از شکار ممنوع به منطقه حفاظت شده تبدیل کنیم.

رکنی بیان کرد: گونه های در معرض انقراض در قم قرار دارند اما محیط زیست با افزایش ضریب حفاظتی و امنیتی در حال تقویت گونه‌ها است.

وی ادامه داد: گونه هایی که اکنون در مجاورت قم وجود دارند را می توان با افزایش ضریب حفاظتی و امنیتی مناطق استان قم به این بخش جذب کرد./س

برچسب ها: قم ، ثبت ، گونه ، گیاهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.