سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر بهزیستی شهر تهران:

فضاهای شهری ویژه معلولان با استاندارد جهانی فاصله بسیار دارد

مدیر بهزیستی شهر تهران گفت:در حوزه مناسب سازی فضاهای شهری ویژه معلولان فاصله زیادی با استانداردها وجود دارد و بسیاری از فضاها قابل استفاده برای این افراد نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سراج با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در راستای مناسب سازی فضاهای شهری و آموزشی در حوزه معلولان صورت پذیرفته اظهار داشت: فاصله زیادی تا  ایده آل وجود داشته و شاید یکی از اهداف این بازدیدها آگاهی مسئولین و اطلاع رسانی به نمایندگان دستگاهها جهت آشنایی عینی با اقدامات مورد نیاز در حوزه مناسب سازی این افراد است.

وی با تاکید بر مناسب سازی جهت کودکان نابینا و معلولین افزود: هدف از این امر جدا سازی نیست بلکه بهینه سازی و در دسترس بودن امکانات برای تمامی افراد است.

مدیر بهزیستی شهر تهران با یاد آوری اقدامات شهرداری در حوزه مناسب سازی پارکها و اماکن و عمومی جهت معلولان افزود: فاصله زیادی با استانداردها وجود داشته و بسیاری از فضاهای آموزشی و شهری قابل استفاده برای این افراد نیست.

سراج  با تاکید بر اینکه معضلات و استانداردها در حوزه معلولان باید بیان شود تصریح کرد: در بسیاری از مکانها نیاز به استاندارد سازی بومی بوده که با توجه به شرایط کشور یکی از اشکالات اساسی در حوزه مناسب سازی توجه صرف به مناسب سازی فضاهای شهری و عدم توجه به بخش روستایی است.

وی با اشاره به نگاه پیشگیرانه در اجرای طرحهای هادی و جامع خاطر نشان کرد: عملیاتی نمودن این طرحهای بدون نگاه پیشگیرانه سبب صرف هزینه های بسیار جهت بهسازی اقدامات صورت گرفته خواهد شد که امیدواریم این تفکر در تمامی حوزه های عملیاتی در کشور اجرایی شود.

در ادامه این بازدید از مرکز پیش دبستانی از مرکز آموزشی دخترانه اصلانی ویژه کودکان کم توان ذهنی، بوستان جانبازان ویژه معلولان، شهرداری منطقه 22 به عنوان پایلوت سازه اداری و نیز اقدامات صورت گرفته در خصوص بهسازی فضاهای تفریحی ویژه معلولان در پارک خلیج فارس بازدید شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.