سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاآرتص ؛

طرح اسرائیل برای یهودی‌سازی الجلیل

روزنامه هاآرتص خبر از نقشه اسرائيل براي يهودي سازي الجليل داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري يمن ، روزنامه "هاآرتص" در شماره امروز خود خبرداد " گروه اسكان جنبش صهيونيسم" كه بازوي شهرك‌سازي دولت اسرائيل است طرحي براي يهودي سازي الجليل و ايجاد توازن با فلسطيني‌ها دارد.

اين روزنامه به اقدام اين گروه در سوق دادن وزارت خانه‌هاي اسرائيلي به مشاركت در مناقصات براي اسكان دادن 100 هزار يهودي در الجليل و بطور مشخص منطقه " سهل البطوف" كه معروف به نام "مثلث يوم الارض " است و شامل روستاهاي "سخنين " و "عرابه" و دير حنا" مي‌شود خبر داد.

شايان ذكر است كه "گروه اسكان " به دنبال عملي كردن نقشه " پراور" كه شامل مصادره 800 هزار دونم (دونم واحد مساحت در دولت عثماني بوده كه هنوز نيز در برخي كشورها استفاده مي‌شود و مقدار آن در كشورهاي مختلف متفاوت است و در سوريه ، فلسطين ، اردن و لبنان معادل 1000 متر مربع مي‌باشد) از اراضي آنها و تخريب روستاهايشان و آواره كردن 40 هزار شهروند مي‌باشد.

فلسطيني‌ها 30 مارس هر سال را بعد از اينكه نيروهاي اسرائيلي هزاران دونم از سرزمين‌هاي فلسطيني را خصوصا در الجليل و همين مناطقي كه امروزه اسرائيل قصد شهرك‌سازي در آن را دارد غصب كرد و به دنبال آن 6 جوان را كشته و ده ها تن را مجروح و صد ها تن را دستگير كردند ، گرامي داشته و آن را "روز سرزمين فلسطين" و "روز سرزمين جاويد" مي‌نامند . 

انتهاي پيام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.