سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علیرضا رعدی:

افرادی خواهان ماندنم در فوتسال ایران نبودند/ پیش بینی قدرت تایلند به مزاج بعضی‌ها خوش نیامد

سرمربی ایرانی تیم ملی عراق گفت: با خواسته قلبی ایران را ترک نکردم مذاکراتم با تیم ها به صورت مشکوکی بی نتیجه می ماند تا از کشورم و فوتسال ایران دور شوم.

علیرضا رعدی سرمربی تیم ملی فوتسال عراق در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت:در ابتدا باید بگویم که با علاقه و انتخاب قلبی از ایران خارج نشده و هدایت تیم ملی عراق را بر عهده نگرفتم اما در کشورم جایی برای فعالیت نداشتم هنوز متوجه نشدم چرا هر تیم باشگاهی که خواهان جذبم برای کادر فنی بود پس از چند روز منصرف می شد بارها اتفاق افتاد تا مذاکرات نهایی نیز پیش  می رفتیم اما کسانی که چشم دیدنم را در فوتسالی  که دلسوزش  بودم نداشتند این ترتیب شرایط را فراهم می کردند تا دور باشم اشاره به حقایق و دلسوزی برای فوتسال به مزاج برخی خوش نیامد شاید تمام این مشکلات زمانی ایجاد شد که چند سال گذشته اعلام کردم در صورت کوتاهی فوتسال تایلند از ایران پیشی می گیرد حالا همه واقعیت را دیدند اما چه می شود در همین راستا سفرهای خود به خارج از ایران برای مربیگری در تیم های مختلف آغاز کردم اما آیا جایگاه یک مربی ایرانی حضور در تیم هایی است که هیچ استعدادی در آنها یافت نمی شود؟

پس از مدتی جهت شرکت دریک کلاس مربیگری سفری به عراق داشتم که مسئولان فتسال این کشور علاقه خود را به حضورم در کادر فنی تیم ملی ابراز کردند و حتی در مدت کوتاهی کارنامه کاری ام را بررسی کردند و با مشاهده شرایط ایده آل مسئولیت را پذیرفتم اما این در حالی بود که ملی پوشان از پیش مشخص شده بودند و هیچ دخالتي در لیست آنها نداشتم البته عملکرد بازیکنان تیم جالب نبود و هماهنگی خاصی در کار تاکتیکی دیده نمی شد با همین اوضاع در رقابت ها کره جنوبی حاضر شدیم اما هم گرویی با ایران و انجام دو بازی ضعیف مانع از نتیجه گیری مان شد .
 
وی افزود: مسئولان فوتسال عراق هرگز نتایج ضعیف را به نامم ننوشتند زیرا در صورتیکه این تیم به قهرمانی هم می رسید، حاصل عملکرد من نبود و این تیم با توجه به داشته های گذشته اش در رقابت های آسیایی کره حضور یافت اما طی 8 ماهی که هدایت این تیم را به طور کامل به دست گرفته و بازیکنان با استعدادی را انتخاب کردم نیمی از عملکرد تیم دگرگون شده و بازیکنان به انجام فنون نوین روی آورده اند ایجاد چنین تغییری در مدت کوتاه کار بزرگی است که خوشبختانه قادر به انجامش شدم. این نکته که عراق در مقابل تیم قدرتمند و با استعدادی مانند ایران در لاک دفاعی فرو نرود و بازی جنگنده‌ای ارائه دهد حائز اهمیت است و نشان از تغییر فوتسال عراق دارد.
در این شرایط مسئولان فوتسال عراق و همچنین خودم به عنوان نقش اول کادر فنی تیم ملی عراق از این روند رضایت کامل داریم. و معتقدم در آینده‌ای نه چندان دور عراق نیز در سطح آسیا حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

رعدی در ادامه بیان داشت: در صورتیکه در جریان رقابت با مالزی عملکرد چشمگیری داشته باشیم گام بزرگی برداشته و مسئولان تمام تلاش خود را با فراهم آوردن شرایط مناسب به منظور حفظ نظم در فوتسال این کشور به کار می‌گیرند زیرا تاکنون کارهای زیادی را جهت به روز شدن علم فوتسال عراق انجام داده‌ام که می‌توان به تغییر سازمان فوتسال ، تغییر در برنامه‌های لیگ، افتتاح کلاس مربیگری و ترتیب تیم‌ها به برپایی اردو‌های عراق اشاره کرد در صورت تداوم چنین روند موثری عراق به نقطه عطف خود در این رشته ورزشی نزدیک می‌شود.
درصورتیکه تغییراتی در قرارداد بوجود آید و شرایط بهتری شامل حال این ورزش و کادر فنی تیم ملی باشد به فعالیت در عراق ادامه می دهم در غیر این صورت بازگشت به ایران جزء برنامه های حتمی ‌ام به شمار می‌رود.

وی در خصوص رویارویی تیم ملی ایران و عراق بیان داشت: مقابله با ایران فرآیند بسیار خوبی برای عراق در پی داشت ، باوجود اینکه در هر بازی متحمل شکست سختی شدیم اما تیم عملکرد رضایت بخشی داشت و گل‌های زیادی را طی اشتباهات فردی بازیکنان دریافت کردیم و باقی گل‌ها نیز تاکتیک بی نظیر تیم ملی ایران عراق را به زانو در آورد.

البته این مورد عجیب و دور از ذهن نبود نکته مهم فشار بر بازیکنان رقیب و پرس از جلو بود که تیم با تبحر فراوانی این کار را انجام داد.
مقابل تیم قدرتمند ایران انتظار برد نداشتیم اما همین رقابت نقاط ضعفمان را نشان داد تا در آینده با آگاهی کامل از تیم به مصاف رقبا برویم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: افرادی ، خواهان ، ماندیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.