سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی:(17)

ابلاغ دستورالعمل افزایش سقف "تسهیلات" نوسازی "بافت‌ فرسوده"

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سیاست اصلی سازمان نوسازی بافت‌های فرسوده مقاوم سازی و ترمیم بافت‌های فرسوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ایزدی در نشست خبری چهارمین نمایشگاه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مأموریت اصلی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران نوسازی بافت‌های فرسوده‌ای است که طی سال‌ها مورد بی‌توجهی عرصه‌های مختلف قرار گرفته است، گفت: تاکنون بالغ بر ۷۶ هزار هکتار از عرصه در کشور شناسایی شده است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: ساکنان بافت‌های فرسوده وضعیت مناسبی ندارند و با خطر و آسیب‌های جدی مواجه هستند که باید برای ساکنان این بافت‌ها توجه جدی شود. 

ایزدی در ادامه افزود: بخش مقاوم سازی و ارتقای کیفیت در دستور کار عمران و بهسازی قرار گرفته است. 

وی در ادامه یادآور شد: تاکنون وضعیت بافت‌های فرسوده دچار نابسامانی بوده و ارتقای وضعیت این بافت‌ها باید هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد. 

وی با اشاره به اینکه ازسال ۷۶ شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی تشکیل شده و نهاد سیاست گذاری در مدیریت برای نهادینه کردن مقاوم سازی تشکیل شده است، گفت: با گذشت چند سال موضوع عمران و بهسازی در قوانین وارد شده و این نهاد به بالندگی رسیده است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: برای تدوین سیاست‌های این بافت‌ها اقدامات جدی از جمله ترغیب و تشویق ساکنان مناطق بافت‌های فرسوده ارائه بسته‌های تشویقی اعطای وام و تسهیلات به سکانان از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش به شمار می‌رود. 

ایزدی در ادامه توضیح داد: این سیاست زمانی به موفقیت می‌رسد که بتوانیم شهرداری‌ها ترغیب به نوسازی و مقاوم سازی بافت‌های خود کنند. 

وی در ادامه افزود: دولت بعنوان یک نهاد تسهیل گر و سیاستگذار باید به سمتی پیش رود که قوانین و مقررات را به درستی تدوین و حضور مردم را پررنگ‌تر کند. 

وی در ادامه یادآور شد: قوانین و مقررات باید به گونه‌ای تنظیم شود که مشوق حضور شهرداری و حضور پررنگ مردم شود. 

ایزدی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو سیاست برای سیاست بافت‌های فرسوده دنبال می‌شود گفت: اجرای پروژه‌های محرک توسعه و افزایش کیفیت ساخت بافت‌های فرسوده از جمله سیاست‌های این سازمان به شمار می‌رود. 

وی در ادامه توضیح داد: درسالهای گذشته بیشتر به کمیت واحدهای مسکونی توجه می‌شد و کیفیت در رده‌های پایین قرار داشت. 

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر کیفیت واحدهای مسکونی نوسازی شده و ارائه الگوی مناسب معماری ایرانی و اسلامی در رأس سیاست‌های این سازمان قرار گرفته است. 

ایزدی در ادامه تصریح کرد: تشویق صاحبان و مالکان، اطلاع رسانی، آموزش، همکاری با شهرداری و بخش‌های خصوصی از جمله فعالیت‌های پیش روی این سازمان به شمار می‌شود. 

ایزدی با اشاره به اینکه سعی در ایجاد تنوع و افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده داریم گفت: طی سالهای گذشته ۳۱۷ هزار و ۶۲۱ سهمیه برای نوسازی بافت‌های فرسوده ارائه شده که از این تعداد ۲۹۷ هزار و ۳۲۶ واحد به بانک‌ها معرفی شده است. 

وی در ادامه افزود: ۲۵۷ هزار و ۲۹۹ مورد نیز عقد قرارداد شده و ۴۰ هزار و ۶۶۱ مورد انعقاد قرارداد کرده‌اند. 

ایزدی با اشاره به اینکه دستورالعمل وام ودیعه مسکن ابلاغ شده گفت: تسهیلاتی نیز برای مقاوم سازی و تعمیر و مرمت واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده و به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد. 

ایزدی در ادامه افزود: ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند مقاوم سازی و تعمیر و مرمت واحدهای خود را جایگزین تجمیع کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: افزایش ، سقف ، تسهیلات ، فرسوده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.