سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

مه غلیظ صبحگاهی باردیگراستان خوزستان را فراگرفت

وقوع پدیده مه غلیظ صبحگاهی برای چندین بار در 10 روز گذشته صبح امروز یکشنبه اکثر مناطق استان خوزستان را فرا گرفت.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مه صبحگاهی که در مناطق ساحلی استان از غلظت بیشتری برخوردار است سبب کندی و اختلال در آمد و شد خودروها شده است.

فرمانده پلیس راه خوزستان اعلام کرد: با وجود مه غلیظ و لغزندگی سطح جاده ها ، محورهای ارتباطی و مواصلاتی استان باز است و تردد در آنان جریان دارد.

سرهنگ ˈقاسم قدرتیˈ ضمن توصیه به رانندگان برای رعایت مسایل ایمنی و خودداری از سبقت در هوای مه آلود گفت: رانندگان باید در چنین شرایط جوی که دید افقی به حداقل می رسد با سرعت مطمئنه حرکت کرده و فاصله طولی با خودرو جلو را رعایت کنند.

وی گفت: خوشبختانه از شب گذشته که پدیده مه در استان حکم فرما شده تاکنون گزارشی از بروز تصادف رانندگی در محورهای استان دریافت نشده است.

فرمانده پلیس راه خوزستان افزود: با توجه به اینکه در هوای مه آلود دید افقی رانندگان کاهش می یابد باید چراغ مه شکن و احتیاط استفاده کرده و از سمت راست جاده ها حرکت نمایند.

سرهنگ قدرتی همچنین به عموم شهروندان توصیه کرد سفرهای غیرضروری خود را در شرایطی که هوا مه آلود است تا زمان بهبود وضعیت هوا به تاخیر بیندازند.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد با تابش خورشید از غلظت پدیده مه کاسته خواهد شد.

اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی اهواز نیز اعلام کرد: به علت هوای مه آلود چند پرواز داخلی به تاخیر افتاده است.

روز گذشته نیز بروز مه رقیق صبحگاهی سبب ایجاد اختلال در نشست و برخاست هواپیماهای مسافری و متعاقب آن معطلی مسافران در فرودگاه بین المللی اهواز شده بود.

بنا به این گزارش در نخستین ساعات روز یکشنبه غلظت مه صبحگاهی در سواحل کارون در اهواز بقدری است که شعاع دید را به کمتر از 20متررساند که همین امر سبب کندی حرکت خودروها شده بود./س
برچسب ها: مه ، صبحگاهی ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.