سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان:

شهرستان زنجان با تولید 210 تن عسل جایگاه نخست را در استان دارد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: شهرستان زنجان با تولید 210 تن عسل جایگاه نخست را در استان دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران رحمان رستم‌خانی با اشاره به اینکه پرورش زنبور عسل یکی از رشته‌های دامپروری است، اظهار داشت: محصولات تولیدی زنبور عسل جزو با ارزش‌ترین محصولات دامی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای دو نوع آب ‌و ‌هوا است، خاطرنشان کرد: منطقه طارم دارای آب‌ و ‌هوای گرم و معتدل است که در زمینه پرورش زنبور عسل برای زمستان گذرانی استفاده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: از دیگر مناطق استان برای پرورش زنبور و تولید عسل در طول سال استفاده می‌شود.

رستم‌خانی با اعلام اینکه هر ساله عملیات سرشماری در زنبور‌ستان‌های استان زنجان انجام می‌شود، تصریح کرد: بر اساس آخرین نتایج حاصل از سرشماری سال 92 تعداد زنبورستان‌های موجود در استان 2 هزار و 351 مورد است.

این مسئول با بیان اینکه در زنبورستان‌های موجود در استان زنجان زنبورداران به پرورش 94 هزار و 935 کلنی زنبور عسل مشغول هستند، ادامه داد: میزان عسل تولیدی این تعداد کلنی 654 تن است.

وی با بیان اینکه شهرستان زنجان با تولید 210 تن عسل جایگاه نخست را در استان دارد یادآور شد: شرایط آب‌ و هوایی یکی از عوامل بسیار موثر در میزان تولید عسل به شمار می‌رود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی نامساعد حاکم بر استان میزان تولید عسل در سال 92 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 30 درصد کاهش داشته است.

رستم‌خانی میزان تولید عسل در شهرستان زنجان را 210 تن اعلام کرد و ابراز داشت: همچنین میزان تولید شهرستان ابهر 121 تن است.

این مسئول اذعان داشت: میزان تولید عسل در شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده، خرمدره، ایجرود و طارم به ترتیب 118،93، 45، 45 و 19 تن است.

وی به نژادهای مورد استفاده در پرورش زنبور عسل اشاره کرد و متذکر شد: نژاد meda و نژادهای بومی و نژادهای اصلاح شده مثل کارنیولا نژادهای مورد استفاده در استان هستند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، عسل ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.