سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

تاکید امام جمعه قم بر نشر جهانی آموزه های اهل بیت(ع)

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بر انتشار جهانی آموزه های غنی اهل بیت(ع) و صدور پیام های انقلاب اسلامی تاکید کرد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی،  در نشستی معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی و مدیران و کارشناسان این معاونت، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به آیه "هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا (الفتح/ 28)، گفت: باید نشر معارف اهل بیت(ع) سرلوحه و چشم انداز جامعه المصطفی باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه، صدور انقلاب اسلامی از منظر امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: منظور امام (ره) از صدور انقلاب اسلامی، همین کارها و فعالیت هایی است که اکنون در مراکزی چون المصطفی انجام می شود.

وی با تأکید بر این که همه نهادها و دستگاه ها، باید با وحدت و انسجام و ایفای نقش موثر، نظام را در رسیدن به اهداف والای ترسیم شده یاری نمایند، ابراز داشت: کارهای صورت گرفته در نظام مقدس اسلامی، باید با تدبیر و حوصله به پیش برده شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان، با اشاره به حرکت رو به جلوی حوزه های علمیه، گفت: امیدواریم معارف غنی اهل بیت(ع) از قم به تمام جهان منتقل گردد.

پیاده سازی رسالت ها و سیاست های حوزه

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی نیز در این نشست گفت: المصطفی مرکزی حوزوی است که با حفظ سنت ها و اصالت های حوزوی، پیاده سازی رسالت ها و سیاست های حوزه های علمیه را دنبال می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی، علت ارائه مدراک دانشگاهی در المصطفی را رسمی بودن این مدارک در کشورهای مختلف عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به عضویت این مرکز علمی در اتحادیه ها، نهادها و انجمن ها بین المللی، تمام کشورهای جهان، مدرک اعطایی جامعه المصطفی را به عنوان مدرکی معتبر پذیرفته اند.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی با بیان این که رشته های تحصیلی المصطفی در دو حوزه "علوم اسلامی" و "علوم انسانی با رویکرد اسلامی" ارائه می گردد، یادآور شد: بسیاری از رشته های تحصیلی جدید در این دو حوزه، به همت کارشناسان المصطفی راه اندازی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی، راه اندازی پژوهشگاه بین المللی المصطفی را مهمترین برنامه های حوزه پژوهش این مرکز برشمرد و تصریح کرد: المصطفی، نهادی برخاسته از تدابیر حکیمانه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

براساس اعلام المصطفی، وی در پایان با تأکید بر لزوم فراهم سازی زیرساخت های بهره وری از این نهاد حوزوی، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همیاری نهادهای حوزوی، زیرساخت های بین المللی شدن و مرکزیت نشر معارف اهل بیت(ع) در شهر مقدس قم فراهم شود./س

برچسب ها: قم ، امام ، جمعه ، نشر ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.