سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

جاده ای که همچنان جان می گیرد/تاخیر در تعریض جاده بجنورد به جنگل گلستان

خراسان شمالی با 3 محور اتصالی و گذرگاه اصلی مسافران و زائران امام رضا (ع) یکی از مهمترین محورهای عبور و مرور در کشور محسوب می شودکه سالها پیش با افزایش تجارت ایران با کشورهای آسیای مرکزی ساخته شد امروز به جاده مرگ شهرت پیدا کرده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،

بر اساس این گزارش رئیس پلیس راه خراسان شمالی ،با بیان اینکه به علت دو طرفه بودن این محور هرساله شاهد افزایش تصادفاتی هستیم که به صورت رخ به رخ انجام می شود اظهارمی دارد:بیش از 40 درصد قربانیان حوادث رانندگی در خراسان شمالی مربوط به محور بجنورد به جنگل گلستان است.

بنا بر این گزارش ،تردد سنگین سالانه بیش از 30 میلیون مسافر در این محور مسئولان دولت های گذشته را بر آن داشت که با احداث بزرگراه از خسارت های ناشی از تصادفات در این محور حادثه خیز جلوگیری کنند.

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی در خصوص پیشرفت و اعتبارات این پروژه می گوید:محور بجنورد به جنگل گلستان که حدود 140 کیلومتر طولش در حوزه استحفاظی خراسان شمالی قرار دارد و پیمان قسمت اعظم قطعات توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بنای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی انعقاد پیدا کرده است.

مدیرپروژه نیز در ادامه گفت: پروژه از سال 88 شروع شده و حالا بعد از گذشت 5 سال 21 درصدپیشرفت داشته است.

هنرور افزود :در حال حاضر 13کیلومتر این جاده به صورت 2 بانده و زیر ترافیک هست و 2 کیلومتر دیگر آن عملیات آسفالتش به اتمام رسیده و در حال نصب تابلو علائم و گاردریل است.

راننده خطی مسیر می گوید هیچ تغییری در این محور احساس نکرده است.

راننده دیگری می گوید:در این مسیر روزی نیست که شاهد تصادف نباشیم.

مسافری که از مشهد مقدس آمده بود در مقایسه محور مشهد به بجنورد با بجنورد به گلستان گفت آن محور امنیت دارد اما این محور خطرناک است.

سرگزی پیمانکار این پروژه می گوید فقط 40 تا 50 درصد مطالبات ما وصول شده است و پرداخت دیگری صورت نگرفته و انگیزه کارگران ما خیلی پایین است چون حقوق دریافت نمی کنند.

با وجود اینکه به روز های سرد سال و بارش برف و باران نزدیک می شویم اما کارگاههای راه سازی با وجود مناسب بودن هوا تعطیل هستند.

هنرور ناکافی بودن اعتبارات را تنها عامل کند پیش رفتن این پروژه نمی داند و می گوید:تملک اراضی مخصوصا باغات کنار جاده و تیر برق های روشنایی گردنه امین الله باعث شده که این پروزه کند پیش رود.

اما حالا با همه این دلایل و توجیهات این طرح چطور می تونه از این مشکلات عبور کنه و این قصه چند ساله قبل از اینکه خسارت های جبران ناپذیری دیگه ای رو به جا بذاره به اتمام برسه ؟

قادری معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت :حداقل 200 میلیارد تومان برای قطعات مختلف مورد نیاز است و با اولویت بندی قابلیت این را دارد که ظرف یکسال به اتمام برسد

البته امیدواریم مسئولان یادشون نره خسارتی که در طول یکسال ناشی از تصادفات ایجاد می شه چند برابر 200 میلیارد تومانی هست که قراره هزینه شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.