سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

غربی ها با عمل به تعهدات خود در مذاکرات هسته ای، اعتماد ایرانیان را جلب کنند

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: غربی ها با عمل به تعهدات خود در مذاکرات ˈژنو 6ˈ، به بیش از سه دهه بی اعتمادی ایرانیان نسبت به خود پایان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ˈعبدالعلی استیریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به دستاوردهای بزرگ نشست هسته ای ˈژنو 6ˈ اظهارکرد: غربی ها و در رأس آنان آمریکا پس از سال ها مانع تراشی و دشمنی، بالاخره به اشتباه خود پی بردند.

وی گفت: آنها سالها به خیال باطل خود فکر می کردند تحریم ها اثرگذار خواهد بود، در پایان سال 91 جنگ گرسنگان در ایران اتفاق خواهد افتاد و در سال 92 کسی پای صندوق های رأی نخواهد رفت؛ اما چنین نشد.

حجت الاسلام استیری تصریح کرد: تحریم ها نه فقط فاصله ای بین مردم و نظام ایجاد نکرد، بلکه عشق و ارادت ملت را به نظام بیشتر کرد و در نهایت دشمنان را بر آن داشت تا پای میز مذاکره نشسته و تفاهم نامه امضا کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اقتدار ایران اسلامی به عینه بر آحاد جهانیان به اثبات رسیده و شش کشور قدرتمند دنیا در مقابل ایران قرار گرفتند تا به نتیجه برسند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: همه اینها مرهون انفاس قدسی امام راحل، مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری و به برکت خون های مطهر شهدا است.

وی با اشاره به تهدیدهای تکراری دشمنان که اعلام می کردند همه گزینه ها روی میز است، گفت: دشمنان فهمیدند با زور، فشار، تحریم و مطرح کردن گزینه نظامی نمی توان با نظام اسلامی مواجه شد و بنابراین پای میز مذاکره نشستند.

حجت الاسلام استیری هشدار داد: ملت و مسؤولان بدانند اگرچه به تفاهم اولیه رسیدیم، اما دشمن دست از دشمنی بر نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: امضای تفاهم نامه میدان امتحان بزرگی برای غربی ها است تا نسبت به بیش از سه دهه بی اعتمادی ملت ایران نسبت به خود پایان دهند و راه آن، عمل به تعهداتشان است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه در خاتمه خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای متذکر شد تا همواره خطوط قرمز مدّنظر مقام معظم رهبری را در نظر داشته و توجه کنند./س


برچسب ها: غرب ، مذاکرات ، ایرانیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.