سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند؛

کمبود "ویتامین "A عامل مهم مرگ کودکان در کشورهای کم درآمد

گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که بسیاری از موارد مرگ و میر کودکان در کشورهای کم درآمد و برخی از کشورهای در حال توسعه به ویژه به دلیل بیماری‌هایی نظیر اسهال و سرخک، مربوط به کمبود "ویتامین A" است.

مهدی فهیمی استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم جهان به ویژه در کشورهای فقیر و کم درآمد، مشکلات غذایی و تغذیه نامناسب است که متأسفانه عوارض جانی و مالی بسیاری را برجای گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه کمبود ریزمغذی‌هایی نظیر ویتامین‌ها در جهان مشکلی بزرگ است، در بسیاری از کشور‌ها، سالانه هزاران نفر بر اثر بیماری‌ها و نارسایی‌هایی که به کمبود ویتامین‌هایی نظیر ویتامین A مربوط است، جان خود را از دست می‌دهند.


فهیمی تأکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که بسیاری از موارد مرگ و میر کودکان در کشورهای کم درآمد و برخی از کشورهای درحال توسعه به ویژه به دلیل بیماری‌هایی نظیر اسهال و سرخک، مربوط به کمبود ویتامین A است.


وی یادآور شد: بر طبق گزارش‌ها، کمبود ویتامین A در کشورهای کم درآمد و فقیر به یکی از معمول‌ترین مشکل‌ها تبدیل شده است.


فهیمی خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی مصرف ویتامین‌هایی نظیر ویتامین A در مادران باردار و کودکان را یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش مرگ و میر در کشور‌ها به ویژه کشورهای کم درآمد دانسته که البته این راهکار به خوبی اجرا نشده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: ویتامین ، کشور ، کمبود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.