سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افسانه صرفه‌جو مطرح کرد:

حقارت بازیگران در صحنه‌ی یک نمایش

بازیگران نمایش "مخمصه" با توجه به فضای حاکم بر نمایش نشان داده می‌شوند.

افسانه صرفه‌جو کارگردان نمایش "مخمصه" در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ گفت: فارغ‌التحصیل کارشناسی ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی هستم و نمایش "مخمصه" اولین کار حرفه‌ای من در زمینه کارگردانی است البته در دوران دانشجویی نیز نمایشنامه‌خوانی و کار صحنه‌ای را کارگردانی کرده‌ام که در آن زمان مورد استقبال قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: طراحی صحنه و لباس سینما و تئاتر از دیگر کارهایی است که تجربه آن را داشته‌ام و عملی بودن این کار برای من بسیار جذاب بوده و آن را در به کارگیری توانایی‌هایم موثر می‌دانم.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: در طراحی صحنه این نمانیش از فلز استفاده کردیم به طوری که فلز بیانگر فضای سرد نمایش است و وجود دیوارهای بلند فلزی نشان دهنده حقارت بازیگران نمایش است.
 
این کارگردان تئاتر تصریح کرد: فلز خاصیتی دارد که شخص بازتاب خودش را در آن به وجوه دیگری می‌بیند و نمادی از اشکال افراد است که آن را پنهان می‌کنند.
 
صرفه‌جو خاطر نشان کرد: مشکلات مالی این کار به گونه‌ای است که شاید هزینه‌ای که صرف شده به عوامل کار برنگردد چرا که این اثر تحت هیچ حمایتی قرار نگرفته است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تئاتر ، مخمصه ، صرفه جو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.