سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک طراح گرافیک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اقتصاد هنر، نشان دادنی نیست

یک طراح گرافیک و نقاش گفت: اقتصاد هنر را باید درک کرد و با بهبود موضوع زندگی مردم و هنرمند اقتصاد هنر رونق پیدا می‌کند.

علی مصطفوی، طراح گرافیک و نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: هنرمند برای ارتقاء و درآمدزایی نیاز به خلق اثر و فروش آن دارد به عبارت دیگر بسیاری از هنرمندان از طریق فروش آثار خود زندگی خود را می‌گذرانند.
 
وی افزود: زمانیکه فروش آثار هنری که به دنبال آن اقتصاد هنر می‌آید خوب نباشد وضعیت اقتصادی هنرمندان هم خوب نخواهد بود در حقیقت اقتصاد هنر با وضعیت اقتصادی هنرمند ارتباط ویژه دارد.
 
این طرح گرافیک بیان کرد: زمانیکه اقتصاد هنر و فروش آثار هنری رونق پیدا کند چرخه‌های اقتصادی در شاخه‌های دیگر هم به حرکت در می‌آید.
 
مصطفوی درخصوص این موضوع که اقتصاد هنر نشان داده نمی‌شود گفت: زمانیکه اوضاع خرید و فروش آثار هنری خوب باشد و به عبارت دیگر پول بین هنرمند، سرمایه‌دار، سرمایه‌گذار و مجموعه‌دار رد و بدل شود یعنی اقتصاد هنر در حال رونق است و این موضوع اصلا نشان دادنی نیست.
 
وی ادامه داد: اقتصاد هنر را باید حس کرد بنابراین نمی‌توان آن را نشان داد چرا که این اقتصاد حس و درک می‌خواهد.
 
مصطفوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نمی‌توان اقتصاد هنر را حس کرد زیرا خرید و فروش صورت نمی‌گیرد بنابراین به گفته بسیاری از هنرمندان چرخه اقتصاد هم‌چنان لنگ است.
 
انتهای پیام/ اس
برچسب ها: اقتصاد ، هنر ، علی مصطفوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.