سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجاری: ابوظبی، مسابقات حرفه‌ای‌های دنیا بود نه پیشکسوتان

سرپرست و مربی تیم ملی اعزامی جودو پیشکسوتان ایران گفت: برای رقابت‌های ابوظبی نام پیشکسوتان کم است آنها حرفه‌‌ای‌های دنیا بودند که بسیاری از بزرگسالان را حریف هستند.

یعقوب نجاری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: رقابت‌های قهرمانی جهان پیشکسوتان جودو به مدت 3 روز در ابوظبی برگزار شد که حاصل کار 15 نماینده ایران کسب سه مدال برنز و 2 عنوان پنجمی بود.

وی تصریح کرد: پیشکسوتان ایران اولین میدان جهانی بود که به صورت تیمی تجربه می‌کردند و از هر لحاظ حضور در این پیکارها برای ما مفید بودهم اینکه به عنوان یک مربی به ما کمک می‌کند عیار خوبی برایمان بود هم باعث می‌شود تا بدن پیشکسوت همیشه آماده باشد.

نجاری خاطرنشان کرد: در مسابقات پیشکسوتان برخی به صورت خانوادگی حاضر شده بودند مثلا یک خانواده ژاپنی بود که در مسابقات شرکت کردند و همگی به مدال دست یافتند پیرمرد 83 ساله که نمی‌توانست صاف راه برود با روحیه‌ای بسیار قوی در مبارزات شرکت کرد و مدال گرفت، از نظر من برخی از این پیشکسوتان که از قهرمانان جهان و المپیک بودند با وجود سن بالا قادر بودند بر تیم ملی بزرگسالان ایران نیز غلبه کنند.

وی ادامه داد: بیشتر تیم‌های شرکت‌کننده با حمایت فدراسیون‌های خود آمده بودند اما ما با هزینه شخصی خود رفته بودیم و بی‌تجربگی باعث شد در برخی موارد دچار مشکل شویم با این حال از مسئولان سفارت ایران در ابوظبی که بسیار در گرفتن هتل محل اقامت و کارهای دیگر به ما کمک کردند تشکر می‌کنم همچنین محمد علی رستگار رئیس فدراسیون جودو ایران که در روز اول رقابت‌ها، در سالن حاضر بود.

سرپرست و مربی تیم ملی جودو پیشکسوتان اعزامی به رقابت‌ه ای قهرمانی جهان اذعان داشت: از مسئولان وزارت ورزش و جوانان خواهش می‌کنم که از پیشکسوتان جودوی ایران حمایت کنندوقتی نام پیشکسوتان می‌آید همه فکر می‌کنند سطح مسابقات پایین است در حالی که اینطور نیست و حرفه‌ای‌ترین‌ها در این پیکارها شرکت می‌کنند، نکته جالب در مسابقات پیشکسوتان جودو این است که محدودیتی در اوزان و نفرات نیست و ممکن است یک تیم 6 جودوکار در یک وزن داشته باشد که این سطح مسابقات را بالا می‌شرد.

وی اشاره‌ای هم به برخی پیشکسوتان در فوتبال کرد و گفت: در جودو نمی‌توان مانند فوتبال با شکم جلو آمده مبارزه کرد، شاید پیشکسوتان فوتبال بعد از ورزش‌ حرفه‌ای چاق شده باشند و در مسابقه شرکت‌کننده ولی آمادگی جسمانی در جودو بسیار اهمیت دارد و پیشکسوتان این رشته ورزشی هم باید در شرایط ایده‌آلی خود را حفظ کنند پس هرگز مسابقات پیشکسوتان جودو با رشته‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدال ، کسب ، برنز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.