سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

تحصیل 8000 دانشجو در دانشگاه قم/ پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی

سرپرست دانشگاه قم با بیان اینکه بخش خواهران این دانشگاه به صورت پردیس مستقل اداره می‌شود، از تحصیل 8 هزار دانشجو در دانشگاه قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، حجت الاسلام دکتر عسکر دیرباز بیان کرد: دانشگاه قم در ابتدا به صورت مدرسه عالی تربیتی و قضایی در دهه 60 در جهت پاسخگویی به نیازهای انقلاب تاسیس شد.

وی ادامه داد: این موسسه در ابتدا 2 نیاز عمده را دنبال می‌کرد که شامل تربیت نیروهای دینی و تربیت قضات متعهد می‌شد.

سرپرست دانشگاه قم گفت: موسسه عالی تربیتی و قضایی قضات در سال 78 به عنوان دانشگاه جامع استان ارتقا یافت تا مانند همه استان‌های کشور به پاسخگویی به نیازهای فرهنگی استان بپردازد.

وی بیان کرد: این دانشگاه در حال حاضر دارای 6 دانشکده الهیات و معارف اسلامی، ادبیات و علوم انسانی، حقوق، علوم پایه، فنی و مهندسی و مدیریت و اقتصاد با 100 رشته تحصیلی است.

حجت الاسلام دیرباز گفت: دانشگاه قم به صورت مجازی نیز در زمینه حقوق با گرایش‌های حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی و بین الملل فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: در دانشگاه قم حدود هشت هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و 250 استاد به صورت هیئت علمی و 350 استاد مدعو هستند.

بخش خواهران دانشگاه قم به صورت پردیس مستقل اداره می‌شود

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرنگان رهبری گفت: بخش خواهران دانشگاه قم به صورت پردیس مستقل اداره می‌شود و عمده اقدامات پژوهشی این دانشگاه به صورت مستقل و با تعامل با واحد برادران انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود اینکه دانشگاه قم نیز مانند سایر دانشگاه‌ها کاستی‌هایی دارد اما در مسیر رفع کاستی‌های این دانشگاه قرار گرفته‌ایم.

حجت الاسلام دیرباز گفت: باید تلاش شود تا دانشگاه قم از لحاظ علمی، پژوهشی و عمرانی با کمک مسئولان استانی و کشوری روز به روز ارتقای بیشتری یابد.

وی بیان کرد: در استان قم علاوه بر دانشگاه قم دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و آزاد نیز قرار دارند که با یکدیگر تعامل خوبی را برقرار کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه قم گفت: در هفته جاری و در آستانه سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه قم مراسم باشکوهی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بنیان دانشگاه قم بر این بوده است که در زمینه علوم اسلامی پیشگام باشد، بنابرین بر این اساس در زمینه حقوق اسلامی و فلسفه اسلامی، علوم قرآنی و فقه و مبانی حقوق کتاب‌های متعدد پژوهشی تالیف شده است که برخی مورد استفاده دیگر دانشگاه‌ها نیز قرار گرفته است.

حجت الاسلام دیرباز گفت: در رشته روانشناسی مجوز برای گرفتن دانشجو در این رشته اخذ شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.