سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت 300 نفر از دوستداران طبیعت؛

500 هکتار از سطح تالا‌ب انز‌لی از وجود آز‌ولا پاکسازی شد+ عکس

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: به کمک دوستداران محیط زیست، صیاد‌ان و محیط با‌نان بخشی از تالا‌ب انز‌لی از وجود آزو‌لا پاکسازی شد.

امیر عبدو‌س در‌ گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با دعوت از تشکل های روستای آب کنار که در یکی از حساس ترین نقاط تا‌لاب ا‌نزلی است نزدیک 300 نفر از تشکل های مردمی، نیروهای محیط بان،‌ صیادا‌ن و آب بند دانان در این برنامه شرکت کردند که طبق پیش بینی آز‌ولا از 500 هکتار از سطح تالا‌ب جمع آوری شد.

وی ادامه داد:صیاد‌ان در این مراسم از روش تور و قایق  که شبیه جمع آوری لکه های نفتی است و مردم نیز با استفاده ابزار‌ آلات دستی و تورهای سبدی شکل نسبت به جمع آوری آز‌ولا اقدام کردند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در ادامه با اشاره به اهمیت آز‌ولا اظهار داشت: اگر چه آز‌ولا برای تالاب مشکل ایجاد کرده اما اگر جمع آوری شود می تواند به عنوان خوراک دام و در مصارف دیگر همچون صنایع سلو‌لزی مورد استفاده قرار گیرد و بهره اقتصادی داشته باشد.

عبدو‌س ادامه  داد: در گذشته تعدادی از شرکت ها برای جمع آوری آز‌ولا درخواست داشتند اما به خاطر اینکه این کار هزینه بر و مشکل است به طور گسترده انجام نشده است.

وی ادامه داد: این اقدام نمادین یاد آوری می کند بخش های خصوصی برای سرمایه گذاری روی آز‌ولا ورود کنند تا علاوه بر کم شدن مشکل تالا‌ب یک صرفه اقتصادی هم برای کشور داشته باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در پایان خاطر نشان کرد: چندین سال پیش آزو‌لا به عنوان یک گیاه غیر بومی برای خوراک دام ها و تهیه کود وارد کشور شد اما به خاطر رشد سریع و قارچ گونه تمام سطح تالا‌ب را فرا گرفت و جالب است بدانید ظرف 24ساعت می تواند محدوده وسیعی را پر کند و مانع رسیدن اکسیژن به آبزیان شود.






















انتهای پیام/

برچسب ها: آزولا ، ابزار آلات ، تور ، تالاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.