سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

امسال موردی از HIV مثبت در خون‌های اهدا شده مشاهده نشد

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان اعلام کرد: امسال هیچ موردی از HIV مثبت در خون‌های اهدا شده مشاهده نشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران افشین محمدی،‌ با اعلام این خبر اظهار کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری هیچ یک از خون‌های اهدا شده مشکوک به HIV نبودند و تمامی خون‌های اهدا شده به صورت 100 درصدی از نظر سلامتی تضمین شده هستند.

وی افزود: اهداکنندگان برای اهداء‌ خون باید چندین مرحله را بگذرانند و در صورت داشتن شریط اهدا می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند در غیر این صورت از اهداء خون آنها ممانعت شده و در صورت اصرار بیمار،‌ از وی برای انجام تست‌های مختلف خونگیری می‌شود که بیماری‌هایی از جمله هپاتیت و ایدز در صورت مشکوک بودن مشخص می‌شود.

محمدی تصریح کرد: هنگامی که افراد برای اهداء خون مراجعه می‌کنند در مرحله اول به شکل محرمانه باید فرمی را تکمیل کنند، بعد از آن مورد مشاوره قرار می‌گیرند و در صورت مشکوک بودن به آنها مهلت داده می‌شود تا برای اهداء‌ خون بعد از مدتی مراجعه کنند و در صورت اصرار شخص خونگیری از وی انجام و تست‌های مختلف بر روی خون شخص اهداکننده انجام می‌شود اما از خون او برای اهدا استفاده نمی‌شود.

وی گفت: در صورتی‌که فردی مشکوک به بیماری ایدز باشد به کلینیک مثلثی معرفی می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در سال جاری 20 درصد مراجعه کنندگان، مشکوک به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری هپاتیت و ایدز تشخیص داده شدند که از اهداء خون توسط آنها جلوگیری به عمل آمد.

مدیرکل سازمان انتقال خون همدان ادامه داد: پوسترهای مختلف در سازمان انتقال خون همدان نصب شده که برخی افراد مشکوک به بیماری با مطالعه این پوسترها در مرحله اول از اهداء خون منصرف می‌شوند اما برخی افراد پنهان کاری کرده و کارشناسان از اهداء ‌خون آنها ممانعت می‌کنند.

وی گفت: در هشت ماهه‌ی نخست سال جاری 30 هزار و 670 نفر مراجعه کننده برای اهداء خون داشتیم که از این تعداد 24 هزار و 620 نفر شرایط اهداء خون را داشتند، از این تعداد 12 هزار و 307 نفر اهداء کننده مستمر هستند.

محمدی تاکید کرد: در سال جاری از افرادی که مشکوک بودند تست خون انجام شد که هیچ یک از آنها HIV مثبت نبودند اما برخی دارای بیماری هپاتیت B و C بودند.

انتهای پیام/م
منبع: ایسنا
برچسب ها: همدان ، اهدای خون ، hiv مثبت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.