سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام اکرمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

باید دید طرف غربی به گفته‌هایش عمل می‌کند یا فقط حرف‌ها روی کاغذ آمده است

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه پس از موافقت‌نامه ژنو ایران باید مراقب و هوشیار باشد، گفت: در کنار اینکه دو طرف برای تفاهم از برخی خواسته‌ها کوتاه آمدند، اما مهم‌تر اینکه خط قرمزهای جمهوری اسلامی حفظ شد، در این رابطه باید دید طرف غربی به گفته‌هایش عمل می‌کند یا فقط حرف‌ها روی کاغذ آمده است.

"حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به واکنش برخی فعالان سیاسی نسبت به توافقنامه ژنو که آن را عاملی برای سیاست‌بازی قرار داده‌اند، اظهار داشت: در طول مذاکرات هسته‌ای مردم در جریان رویکرد کلی آن قرار گرفته و از واقعیات آن مطلع شدند، چرا که بیانیه ژنو به زبان لاتین و فارسی منتشر شد.
 
وی با بیان اینکه مواضع ایران در این مذاکرات شفاف بود، ادامه داد: این مواضع حرف پنهانی و ناگفته‌ای باقی نمی‌گذارد که افراد از آن سوء و یا حسن استفاده کنند.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه مذاکرات ژنو بر مبنای تفاهم و تعامل بین طرفین و ایران بود، اضافه کرد: ایران با کاهش دادن درصد غنی‌سازی، همچنین اجازه بازدید سرزده آژانس، نشان داد که بنای ما بر راستی آزمایی بوده و هیچ کار پنهانی نداریم.
 
اکرمی با بیان اینکه در طی 6 ماه 1+5 باید با کاهش تحریم‌ها گامی در جهت تفاهم بردارد، تصریح کرد: بر اساس توافقنامه 3 ماه پس از راستی آزمایی پرونده هسته‌ای ایران باید از آژانس انرژی اتمی برگردد.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه پس از موافقت‌نامه ژنو ایران باید مراقب و هوشیار باشد، بیان داشت: در کنار اینکه دو طرف برای تفاهم از برخی خواسته‌ها کوتاه آمدند، اما مهم‌تر اینکه خط قرمزهای جمهوری اسلامی حفظ شد، در این رابطه باید دید طرف غربی به گفته‌هایش عمل می‌کند یا فقط حرف‌ها روی کاغذ آمده است.

 وی ضمن امیدواری نسبت به آینده کشور، خاطرنشان کرد: قرائن جنبی همچون سفر وزیر امور خارجه امارات و ترکیه به ایران، برداشته شدن تحریم‌های بانکی ترکیه نسبت به ایران، نشان می‌دهد که مذاکرات ژنو به سمت تخفیف تحریم‌ها و نه توقف یا تشدید رفته است.
 
رئیس شورای هماهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به صحبت‌های وزیر امورخارجه کشورمان که گفته بود "من سپیده صبح را می‌بینم"، خاطرنشان کرد: آینده خوبی را برای کشور تصور می‌کنم و افق روشن است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.