سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض سازمان‌های خبری به برخورد کاخ سفید با خبرنگاران آزاد

خبرگزاري‌هاي آمريکا اقدام اخير کاخ سفيد را براي محدود کردن حضور خبرنگاران آزاد در مراسم مختلف خود ناعادلانه و مغاير با احترام به جريان آزاد اطلاعات عنوان کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي، سازمان‌هاي خبري در آمريکا به آنچه آن را محدوديت بي‌سابقه در پوشش خبري خود از کاخ سفيد مي‌خوانند، اعتراض دارند.آنها مي گويند فقط مي‌توانند عکس‌هاي رسمي از کاخ سفيد بگيرند و با خبرنگاران آزاد به شکلي ناعادلانه برخورد مي‌شود.

به گزارش شهاب رتانسي خبرنگار اين شبکه، خبرنگاران پوشش خبرهاي درباره کاخ سفيد را جزء خبرهاي رسمي و بخشي از حقوق اساسي حرفه‌اي خود مي‌دانند. گزارشگران مي‌توانند از ورود درخت کريسمس خانواده اوباما فيلم و عکس تهيه کنند اما سياست جديد رئيس جمهور آمريکا در اين خصوص بر اين اصل استوار است که در ديگر مراسم رسمي ناظران مستقل امکان حضور نداشته باشند. و در مقابل فقط امکان انتشار تصاوير رسمي از اتفاقاتي که در کاخ سفيد رخ مي‌دهد، وجود خواهد داشت. کاخ سفيد مي گويد انتشار چنين تصاويري به شفافيت دولت کمک مي‌کند.

جاش ارنست سخنگوي کاخ سفيد مي‌گويد: کاري که ما کرده‌ايم اين است که عکاساني که مسئول تهيه عکس از رئيس جمهور هستند، چشم‌اندازهاي بيشتري از داخل کاخ سفيد را در اختيار مردم قرار دهند.

در عين حال سي و هشت خبرگزاري نامه‌هايي را امضا کرده‌اند که در آن با بياني اعتراض آميز آمده است کاخ سفيد روزنامه‌نگاري آزاد و مستقل را با شکل انتخاب شده و دست چين شده تصاوير و اخبار جايگزين کرده است.

آندرياس گلينهال روزنامه نگار مي‌گويد اگر کاخ سفيد نتواند اجازه دهد روزنامه نگاران مستقل ابتدايي‌ترين کار حرفه‌اي خود يعني عکس گرفتن را انجام دهند، اين کار پوشش اخبار را با مشکل مواجه مي‌کند. ما امروز شاهد اقدامات متعدد و بي سابقه اي براي مهار جريان اطلاعات هستيم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.