سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"فیلمنامه كوتاه" به چاپ دوم می‌رسد

كتاب «فیلمنامه كوتاه» با عنوان فیلم كوتاه از مفهوم تا تولید، نوشته دان گرسكیس با ترجمه حسین فراهانی است كه توسط سوره مهر به چاپ دوم خواهد رسید.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از سوره مهر، حسین فراهانی مترجم، درباره این كتاب گفت: این اثر در هفت فصل نوشته شده و چند ضمیمه از جمله فهرست واژگان تخصصی و نمونه فیلمنامه‌ها در آن ارائه شده است. 
 
وی در مورد فصل‌های این كتاب هم خاطرنشان كرد: مطالب كوتاه، شخصیت، روایت، دیالوگ، تكامل، تولید و فرمت از فصل‌های این كتاب هستند كه طی آن مراحل نوشتن فیلمنامه‌های كوتاه و تولید فیلم كوتاه شرح داده شده اند. 
 
فراهانی افزود: این كتاب راهنمای خوبی برای فیلمسازان تازه‌كار و همچنین حرفه‌ای است. بایدها و نبایدهای فیلم كوتاه به خوانندگان كتاب پیشنهاد شده و نتیجه نهایی كتاب این است،به فیلمسازی كه قصد دارد كار نخست خود را جلوی دوربین ببرد جرات می‌دهد كه دست به اقدام بزند و فیلمنامه خود را به مرحله تولید برساند. 
 
وی گفت: این كتاب فقط به بحث نظری نمی‌پردازد و به فیلمسازی كه می‌خواهد فیلمنامه خود یا دیگری را به فیلم تبدیل كند، كمك می‌ كند كه خواسته خود را عملی و محقق سازد. 
 
گفتنی است كتاب «فیلم نامه كوتاه» فیلم كوتاه از مفهوم تا تولید نوشته دان گرسكیس و با ترجمه حسین فراهانی تولید مدرسه كارگاه فیلم نامه نویسی حوزه هنری است كه در 303 صفحه،قطع رقعی و در تیراژ 2 هزار و 500 نسخه بزودی چاپ دوم این اثرتوسط سوره مهر روانه بازار كتاب می‌شود.

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.