سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ ظریف:

اصل غنی‌سازی قطعی و غیر قابل مذاکره است / گام نهایی دوران مشخصی خواهد داشت‎

وزیر امور خارجه گفت: اصل غنی‌سازی قطعی و غیرقابل مذاکره و پذیرفته شده است؛ این سند یک بیانیه یک طرفه از سوی جمهوری اسلامی نیست و تفاهمی دو طرفه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد جواد ظریف با بیان اینکه نام توافق اخیر با دقت انتخاب شده است اظهار داشت: زیرا این توافق نقشه راهی را تعیین می‌کند تا بر اساس اهداف مشخص به یک تفاهم برسیم که البته گام نهایی هم دوران مشخصی خواهد داشت؛ اینکه طول دوران نهایی چه میزان باشد جزو مذاکرات است؛ در مرحله نهایی قرار است توافق کنیم که غنی‌سازی در چه چارچوبی باشد.

وی افزود: اصل غنی‌سازی قطعی و غیر قابل مذاکره و پذیرفته شده است؛ این سند یک بیانیه یک طرفه از سوی جمهوری اسلامی نیست و تفاهمی دو طرفه محسوب می‌شود و طرف مقابل این امر را به عنوان یکی از پایه‌های رسیدن به هر نوع راه حلی پذیرفته است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه قرار است این شش ماه دوران اعتمادسازی برای دوران‌های دشوار بعدی باشد عنوان داشت: مرحله دشوار کار هنوز آغاز نشده و تازه می‌خواهیم وارد مذاکراتی شویم که بسیار سخت‌تر است.

وی ادامه داد: باید کمربندها را ببندیم و وارد نبردی دیپلماتیک و نفس‌گیر شویم؛ جمهوری اسلامی هیچ چیز برای پنهان سازی ندارد و هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده است./س

برچسب ها: قم ، اصل ، غنی ، سازی ، مذاکره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.