سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره قرنطینه دامپزشکی جنوب کرمان:

دام قاچاق موجب اشاعه بیماری‌های واگیر دامی می‌شود

رئیس اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: دام قاچاق موجب اشاعه و انتشار بیماری‌های واگیر دامی در منطقه می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مطهره مختاری جمعه شب در جلسه مشترک دامپزشکی با دهیاران و شوراهای این شهرستان با اشاره به قاچاق دام و معضلات آن اظهار داشت: دام قاچاق موجب اشاعه و انتشار بیماری‌های واگیر دامی در منطقه از جمله تب برفکی، آبله، طاعون نشخوار کنندگان کوچک و ... می‌شود.

وی افزود: مجاور بودن منطقه با استان سیستان و بلوچستان و همسایگی این استان با کشورهای افغانستان و پاکستان، عدم رعایت اصولی مراقبت‌های بیماری و قرنطینه‌ای دام، ارزان بودن دام در مرزهای مربوطه، بروز خشکسالی‌های دراز مدت و گران شدن نهاده‌های دامی منجر به سوءاستفاده عده‌ای برای کسب درآمد خود از این راه شده است.

رئیس اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان بیان داشت: مردم باید در صورت مشاهده چنین افرادی سریعا مراتب را به مراجع ذیصلاح و اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

محمد مومنی بخشدار مرکزی قلعه‌گنج با اشاره به حساسیت کار دامپزشکی اظهارداشت: با توجه به حساسیت و اهمیت کار دامپزشکی همه دهیاران و شوراها باید با دامپزشکی همکاری کنند.

همام خدایی کارشناس اداره دامپزشکی شهرستان قلعه‌گنج نیز گفت: از بین حدود یک‌هزار و 700 عمل بیماری شناخته شده، بیش از 800 نوع آنها به عنوان بیماری مشترک بین انسان و دام است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: دامپزشکی ، قاچاق ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.