سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

مصرف نعناع فلفلی در جلوگیری از مشکلات روده‌ای تاثیرگذار است

کارشناس گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی مصرف نعناع فلفلی را در جلوگیری از مشکلات روده‌ای تاثیرگذار دانست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «مهدی قنبری»، افزود: یکی از ارقام اصلاح شده بین گونه‌ای گیاهان دارویی، نعناع فلفلی است که طعم نسبتاً تلخ و بوی تند این گیاه علت انتخاب اسم آن است.

وی ادامه داد: مزه‌ی بسیار منحصر به‌فرد نعناع فلفلی به‌همراه دیگر سبزیجات به‌صورت مشخصی می‌تواند تا حدودی نیاز روزانه به فیبر، ویتامین آ – ث و آهن را برطرف کند.

کارشناس گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی از فواید مصرف نعناع فلفلی به‌صورت تازه‌خوری به بهبود سوء‌هاضمه، سوزش معده و کاهش حساست روده‌ای اشاره کرد.

قنبری با اشاره به مواد مغذی موجود در نعناع فلفلی یادآور شد: مصرف روغن نعناع فلفلی به‌عنوان مکمل غذایی می‌تواند در درمان تهوع، استفراغ، اسهال، سرماخوردگی، سرفه، التهاب دهان، گلو و مشکلات کبدی موثر باشد.

وی گفت: برای جلوگیری از آثار منفی افراط در مصرف این گیاه دارویی باید زیرنظر پزشک متخصص طب سنتی آن مصرف شود.

کارشناس گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: مردم ایران از قدیم نعناع فلفلی را استفاده می‌کردند و اما آنچه که علاوه بر ذائقه‌ی مردم ایران تغییر نیافته است گونه‌ایست که عمدتاً به‌عنوان مکمل غذایی و ادویه در سبد غذایی خانواده‌ی ایرانی وجود دارد.

قنبری خاطرنشان کرد: امروزه مطالعات متعدد به‌همراه فعالیت‌های اصلاحی در جهت بهبود و افزایش سنتز متابولیت‌های ثانویه سبب به‌وجود آمدن انواع ارقام اصلاحی و هیبریدی شده است که در جایگاه مکمل غذایی می‌توانند نقشی تعیین‌کننده در جهت برطرف کردن نیازهای روزانه افراد و رفع عوارض ناشی از مصرف انواع غذاهای آماده و فست فود باشد.

انتهای پیام/م
منبع: ایسنا
برچسب ها: نعناع ، فلفلی ، روده ، دارویی ، گیاهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.