سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شايد يک نسل قرباني جنگ داخلي سوريه شود

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد جنگ داخلی سوریه امکان دارد یک نسل را قربانی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛ خشونت ها در سوریه و روند فرار مردم این کشور همچنان ادامه دارد. از مجموع دو میلیون آواره سوری نیمی از آنان کودک هستند. در میان این کودکان افرادی وجود دارند که به رغم زنده ماندن، هنوز یاد و خاطره عزیزان از دست رفته خود را از یاد نبرده اند.

یحیی، پدر یکی از همین کودکان که می گوید بچه ام جنگ را تجربه کرده است. او جنگنده، بمب و موشک دیده است. هنوز هم وقتی می خوابد صدای بمب می شنود.
جنگ سوریه همچنین موجب شده است کودکان زیادی از درس و مدرسه بازبمانند.

سازمان ملل اعلام کرده است نیمی از آوارگان سوری مقیم لبنان و اردن کودک هستند. بیشتر این کودکان کمتر از دوازده سال سن دارند. با این حال، بیشتر آنان برای ادامه زندگی چاره ای جز کارکردن ندارند.

"آنتونیو گوتیرس" کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در این باره می گوید از هرسه کودک آواره سوری تنها یک کودک امکان رفتن به مدرسه را دارد. ما با پدیده کار کودکان، ازدواج افراد نابالغ و مشکلات جدی حمایتی روبرو هستیم.

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل ضمن هشدار درباره وضع موجود، از کشورهای همسایه سوریه خواسته است خدمات بهتری به آوارگان ارائه دهند. این سازمان از دیگر کشورها نیز درخواست کرده است به شمار بیشتری از آوارگان دارای کودک اجازه ورود دهند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.